València adjudica la regeneració de les avingudes de Pérez Galdós i Giorgeta per 24 milions d'euros

La unió temporal d'empreses (UTE), conformada per Pavasal i el grup Bertolín, obtenen el contracte per quasi 23.956.817,83 euros, amb un termini d'execució de catorze mesos

Una imatge de les obres al carril bici a Pérez Galdós i Giorgieta
Una imatge de les obres al carril bici a Pérez Galdós i Giorgieta / Ajuntament de València

La junta de govern local de l'Ajuntament de València ha adjudicat este divendres l'execució de les obres de regeneració urbana de les avingudes Pérez Galdós i Giorgeta. L'adjudicació se l'ha emportada la unió temporal d'empreses (UTE), conformada per Pavasal i el grup Bertolín, per quasi 23.956.817,83 euros (enfront del pressupostat inicialment per l'Ajuntament: 32,8 milions), amb un termini d'execució de catorze mesos.

A la licitació pública es van presentar inicialment onze propostes, la major part conformades per unions temporals d'empreses. Posteriorment, la mesa de contractació va acordar excloure'n dos en considerar-les "anormalment baixes". Una vegada valorats tots els criteris d'adjudicació arreplegats en l'expedient, la mesa de contractació va considerar el passat 8 de maig que la millor oferta presentada ha sigut la de la UTE.

Este projecte compta amb finançament dels fons europeus Next Generation, en el marc de l'estratègia del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea.

Detalls del projecte

Els objectius principals són la millora de l'habitabilitat, amb un entorn més agradable i segur per als residents; renaturalitzar la infraestructura verda i promoure un espai públic sostenible i resilient. També reduir les emissions de CO₂ i la contaminació acústica, fomentant l'ús del transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu.

La mateixa documentació del projecte arreplega que "es van avaluar diverses alternatives estructurals per a cobrir el pas inferior" encara que es va descartar per l'elevat cost (19 milions) i l'increment en el termini d'execució (24 mesos), la qual cosa excediria tant el pressupost disponible com el temps requerit per a la finalització de les obres segons la subvenció atorgada.

Solució general proposada

L'UTE de Pavasal i Grup Bertolín haurà de tindre en compte la redacció definitiva del projecte aprovat per l'Ajuntament, que manté el pas inferior i permet avançar en la reurbanització de la resta de l'àmbit del projecte, segons el que es preveu en el concurs. Tot això sense els riscos i costos associats a intervencions més profundes en l'estructura del col·lector i els murs de contenció.

L'actuació municipal comprén la millora del traçat al llarg de 2,2 quilòmetres, que abasten sengles avingudes des del passeig de la Petxina fins al carrer de Sant Vicent Màrtir.

També es crearà un nou carril bici pel costat est, que s'ampliarà en les interseccions dels carrers principals, per a permetre els encreuaments. S'ampliarà i millorarà el paviment de vorera, s'incrementarà el nombre d'escocells amb arbres i s'adequarà l'àmbit a les disposicions establides en matèria d'accessibilitat.

Les obres contemplen la introducció de xicotetes zones verdes, així com línies d'arbratge. Es dotarà d'elements de mobiliari urbà accessible i de sistemes de drenatge sostenible.

Quant a la plataforma viària, els carrils de circulació projectats comptaran amb una amplària de 3 metres (vehicles privats), i de 3,20 metres en el cas del carril reservat per al transport públic (EMT, taxi). El carril bici es dissenya segregat i bidireccional, amb una amplària de 2,50 metres, se situa en la vorera assolellada, prioritzant la connexió amb la infraestructura ciclista existent, i se situa al nivell de la calçada i separada d'ella mitjançant una franja d'1,40 metres d'ample, que a més està arbrada.

Detalls de l'oferta de Pavasal i Grup Bertolín

La proposta guanyadora planteja començar l'obra des dels extrems, avançant segons el sentit de circulació, la qual cosa ha sigut valorada per la mesa de contractació. "La proposta inclou mesures relatives a neteja, ocultació visual, reducció d'emissions i àmplies mesures de comunicació que es consideren adequades per a minimitzar l'impacte en el procés d'execució de les obres", han destacat els serveis municipals.

També et pot interessar

stats