Del Val remarca que el risc de la vacuna és "mil vegades inferior" a passar la Covid-19

L'epidemiòloga del CSIC es va vacunar aquest dimarts amb AstraZeneca i anima els ciutadans a no fer cas dels rumors

Del Val, en una imatge d'arxiu
Del Val, en una imatge d'arxiu / Juan Manuel Serrano Arce (Europa Press)

Els investigadors i científics estan fent un esforç per a deixar clar que totes les vacunes autoritzades són bones i segures. La ciència veu amb preocupació com el debat sobre la seguretat de les quatre vacunes autoritzades de moment a Europa (Pfizer, Moderna, AstraZeneca i Janssen), arran de les restriccions d'ús de les dues últimes, s'està traduint en una desconfiança per part dels ciutadans. Una de les que ha fet aquest dimecres declaracions és Margarita del Val. La immunòloga i epidemiòloga del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) ha assenyalat que el risc després de posar-se la vacuna contra la Covid-19 és "1.000 vegades inferior" al de passar la malaltia.

La investigadora va ser vacunada aquest dimarts amb AstraZeneca. "Estic molt bé, encantada. Fins i tot m'he posat a pensar en plans banals, quin canvi", ha comentat en to humorístic. "El risc de la vacuna és 1.000 vegades inferior al que té ara mateix la població per la malaltia, de mitjana. L'elecció ara mateix és o m'acabe infectant abans o després, o em vacune", ha defés durant la presentació de la campanya de conscienciació pública "Vacuna't contra els rumors", llançada per Google i Newtral.

Del Val ha defés que les vacunes "són totes igual de bones i segures". "Les residències, per exemple, han passat de ser una tragèdia espantosa a ser ara una bassa d'oli. A qui se li oferisca una vacuna, que la prenga. Pren-la i corre, posa't la vacuna", ha aconsellat.

Google elimina 30.000 vídeos amb desinformació sobre vacunes

Per la seua banda, Ana Abade, analista de Polítiques Públiques de Google, ha explicat que el cercador va eliminar fins a 30.000 vídeos amb desinformació sobre vacunes contra la Covid-19 durant l'últim trimestre de 2020. Així mateix, la companyia va dedicar 6,5 milions de dòlars per a fact-checking el 2019 i va formar 10.000 periodistes en tot el món. També va destinar 1,5 milions de dòlars per a un centre d'alfabetització digital que dona suport a iniciatives de verificació d'informació a Europa.

També et pot interessar