La vaga fa cancel·lar un centenar de trens de rodalia i quatre de llarga distància a la Comunitat Valenciana

La CGT ha convocat les parades com a mesura de protesta per la privatització de serveis i la falta de personal

Renfe afirma que s’estan complint els serveis mínims i la vaga no està afectant els passatgers
Renfe afirma que s’estan complint els serveis mínims i la vaga no està afectant els passatgers / À Punt NTC
20 de desembre 2019 - 15:45

Quatre trens de llarga distància, dos Euromed i dos AVE, i al voltant d’un centenar de mitjana distància i rodalia no circulen aquest divendres per la Comunitat Valenciana a conseqüència de la vaga de 23 hores en Adif i Renfe convocada per la Confederació General de Treballadors (CGT).

Així ho han assegurat fonts de Renfe, que han destacat que s’estan complint els serveis mínims i la vaga no està afectant els passatgers, que han sigut advertits amb anterioritat i se’ls poden tornar els diners, canviar el bitllet o ser recol·locats en altres trens amb la mateixa destinació.

Per la seua part, el responsable de la plataforma estatal de defensa del ferrocarril del sindicat, Juan Ramón Ferrandis, ha manifestat que a conseqüència de la vaga no circulen per la Comunitat Valenciana el 10% dels trens d’alta velocitat i llarga distància i entre un 25% i 50% dels de rodalia.

Gran seguiment de la vaga, segons la CGT

Ferrandis també ha explicat que encara que els serveis mínims establits pel Ministeri de Foment han sigut “abusius”, en alguns centres de treball el seguiment de la vaga ha sigut del cent per cent dels treballadors que podien sumar-s’hi.

Segons Renfe, habitualment circulen una mitjana diària de noranta trens de llarga distància i aquest divendres, a conseqüència de la vaga, ho han fet 86. En el cas dels trens de rodalia i mitjana distància, habitualment en circulen al voltant de 550, i aquest divendres se n’han vist afectats per la protesta una mica més d’un centenar. A tot Espanya s'han cancel·lat 271 trens.

Aquesta nova jornada de vaga a tot Espanya se suma als aturs parcials del passat 5 de desembre i les anteriors mobilitzacions convocades a l’estiu en protesta per la política de “privatitzacions i externalitzacions” que CGT considera que s’està fent i que podria acabar amb el sector ferroviari, i per la falta de personal, a causa de la gradual eixida de treballadors per jubilacions i baixes.

També et pot interessar