Uns sostenidors d’un sol pit per a dones que no volen pròtesis

La iniciativa, que va nàixer per cobrir una necessitat que patien algunes dones després d’una mastectomia, ara vol arribar a les grans marques.

Uns sostenidors d’un sol pit per a dones que no volen pròtesis
Uns sostenidors d’un sol pit per a dones que no volen pròtesis

Després de ser sotmesa a una mastectomia, Idoia va decidir acceptar la nova forma del seu cos tal com era, sense reconstrucció de mama ni pròtesi. Va començar a buscar, aleshores, uns sostenidors que s’ajustaren a la seua nova realitat i que tingueren una única copa, però no els va trobar.

Va plantejar el problema a la plataforma social i feminista teta & teta i elles van donar vida a una iniciativa que ha involucrat fins ara la marca de llenceria sostenible Aniela Parys, la creadora de d’Anna Bonny Noelia Morales, la fotògrafa Martina Matencio o el dissenyador Aníbal Hernández entre d’altres, amb un objectiu: crear els sostenidors Lola.

Tal com ho han contat les impulsores del projecte, Lola està destinada a les “Dones convençudes que la feminitat no s'extirpa o s'emplena, i si ho creuen, estan vencent aqueixos prejudicis, redefinint el que és un cos complet i sexy”.

Fa un parell de setmanes la mateixa Idoia va celebrar des del compte en Instagram de teta & teta que el crowdfunding que havien posat en marxa a través de la plataforma Goteo havia aconseguit l’objectiu de finançament.

En el Dia Mundial contra el Càncer de Mama, marcat enguany per la crisi sanitària mundial, recorda la importància de previndre una malaltia que afecta una dona cada quinze segons al món. Tot i ser tan freqüent, fins el naixement de Lola, no hi havia una solució per a totes les dones que, com Idoia, no poden o prefereixen no fer ús de les pròstesis, ni dins ni fora del seu cos.

Ara les impulsores de la iniciativa volen fer un pas més, i concentren els esforços a fer una crida d’atenció a les grans firmes perquè la peça es puga trobar a les botigues de roba de manera generalitzada i a un preu assequible. Amb l’etiqueta #mássujetadorescomolola tracten d’incentivar que marques com H&M, Oysho, Mango o Carrefour creen i comercialitzen els seus propis dissenys de Lola.

També et pot interessar