Unes jornades estudien el potencial turístic de la música a la Comunitat Valenciana

Seran punt de trobada de la indústria musical i representants de l'hoteleria o el comerç.

Assistents a la passada edició del Rototom pugen a l'autobus que els trasllada fins el recinte del festival de Benicàssim
Assistents a la passada edició del Rototom pugen a l'autobus que els trasllada fins el recinte del festival de Benicàssim / Rototom

El Centre del Carme de València acull aquest dimarts i demà dimecres unes jornades professionals de Turisme i Indústria Musical orientades a analitzar el potencial que tenen les activitats musicals per a atraure visitants a la Comunitat Valenciana. Aquestes jornades pretenen ser un punt de trobada entre els agents de la indústria musical i els del sector turístic.

Unes sessions semblants tindran lloc el 8 de novembre en la Fira Valenciana de la Música Trovam-Pro Weekend, a Castelló. A aquestes dos reunions també assistiran representants de sectors productius vinculats a la música, com ara els serveis, l’hoteleria, l’oci i el comerç.

Aquestes jornades de Turisme i Indústria Musical naix arran de l’interés dels organitzadors per identificar els factors que poden afavorir la promoció de la Comunitat Valenciana com a destinació turística musical. D'aquesta manera, es podran explorar vies de col·laboració per a incentivar el desenvolupament musical, territorial i turístic de manera conjunta, coordinada i sostenible.

Aquest dimarts, la jornada se centrarà a explicar els elements que converteixen el turisme musical en una eina útil per al progrés econòmic i territorial. Així mateix, es parlarà sobre els valors que aporta la música, el perfil del turista musical i la situació en què es troba la Comunitat Valenciana en aquest ram d'activitat, entre altres qüestions.

Ja dimecres, es donaran a conéixer diverses experiències de ciutats nocturnes, es detallaran els avantatges i inconvenients i s'analitzarà el caràcter catalitzador dels festivals en el turisme musical. A més, les jornades permetran valorar quin impacte tenen aquests esdeveniments en l'espai, com poden facilitar la creació d'un clúster creativomusical i de quina manera s'han de connectar amb les diferents destinacions turístiques.

Aquesta iniciativa per a estudiar les possibilitats turístiques de la Comunitat sorgeix gràcies a l’interés de l'Associació de Promotors Musicals de la Comunitat Valenciana (MusicaProCV) i Turisme Comunitat Valenciana.

També et pot interessar

stats