Veïns del detingut per l'incendi de Crevillent en què ha mort una dona: "Va amenaçar de cremar-nos a tots"

Una jove de 25 ha mort i un home de 33 continua hospitalitzat pel sinistre, el presumpte autor del qual havia sigut denunciat pel veïnat per problemes de convivència derivats de les seues addiccions

Videonotícia sobre les denuncies del veïnat contra el detingut per l'incendi en una finca de Crevillent / À Punt NTC

El detingut per l'incendi en una finca de Crevillent (Baix Vinalopó) en què ha mort una dona de 25 anys havia amenaçat el veïnat de botar foc a l'edifici. "Ens va amenaçar que ens cremaria a tots i que ens costaria molt car", ha explicat a À Punt Teresa Candela, una de les inquilines de la finca. Ella mateixa va haver de denunciar l'home després que l'amenaçara directament. "Em va assenyalar amb un ganivet des del balcó i em va dir que anava per mi", ha recordat.

Candela va abandonar la finca amb el fill després de sentir unes explosions. Pegant un colp d'ull per l'espiera assegura haver vist el sospitós fugint del seu habitatge, en què s'ha ubicat l'origen del foc. En adonar-se que ja hi havia fum i flames pel desllunat va agarrar el xiquet i va abandonar corrents l'immoble.

La veïna ha qualificat el sospitós de "persona conflictiva". Segons ha explicat havia tornat a la finca en febrer després d'una temporada a la presó. "Des de llavors ha sigut un sense viure, amb amenaces, soroll a tota hora, jonquis, insults...", lamenta la dona.

Una desena de denúncies i peticions d'ajuda que "ningú va respondre"

La comunitat de propietaris critica la falta de reacció del consistori municipal i de les forces de seguretat. Nerea, veïna del segon pis, on viu el detingut, assegura que li han interposat una desena de denúncies per amenaces i altres episodis, entre d'altres, la crema d'objectes dins del pis o l'ús d'un càmping gas en el replanell. L'últim avís a la Guàrdia Civil, assegura, es va fer fa un parell de dies; precisament per la crema d'uns papers a l'interior de la finca.

"Tots els policies locals i els guàrdies civils sabien el que hi havia ací, que era una persona amb problemes d'addiccions. Sobretot l'ajuntament perquè la comunitat va enviar una sol·licitud per a vore què podíem fer amb esta persona i ningú ens va respondre", denuncia Nerea, que va haver de ser rescatada pels bombers a través del balcó després de quedar atrapada. "Si este xic haguera estat en la presó o en un centre d'internament psiquiàtric, que és on hauria d'estar, això no hauria passat", lamenta.

També et pot interessar

stats