Una periodista d’À Punt sobre la dana: “Vam arribar a Catarroja a les 18:45 h i en cinc minuts no es podia estar al carrer, l’aigua pujava ràpidament”
La comunicadora Maje Jorge, que va passar la nit amb un altre company en un pis acollits per una família, recorda com van rescatar amb llençols una xica agarrada a una persiana
“Vam arribar a les set menys quart a Catarroja i en cinc minuts ja era impossible gravar imatges al carrer, perquè l’aigua pujava molt de pressa. Vam demanar a uns veïns pujar al seu balcó i allí vam passar la nit”. És el relat de la comunicadora Maje Jorge, a qui la riuada va sorprendre juntament amb un altre company d'À Punt, Paco Miguel, als carrers de Catarroja, on havien acudit per a gravar imatges de l’episodi de precipitacions d’aquell 29 d’octubre. La periodista feia estes declaracions este dimecres a l’entrada al jutjat de Catarroja, on l’havia citada com a testimoni la jutgessa que instruïx la causa.
En veure que l’aigua començava a córrer pels carrers d’este municipi de l’Horta Sud, l’equip d’À Punt va demanar a una família si podia pujar al seu balcó per a enregistrar les imatges des de dalt. Aquell pis es va convertir en el seu refugi durant tota la nit. Des del mateix balcó, Maje Jorge recorda haver vist, en a penes uns instants, “cotxes entrant als baixos, gent cridant o gent a la qual rescataven”, detallava a l’entrada de les dependències judicials.
La magistrada ha volgut reconstruir, minut a minut, què van vore els dos periodistes d'À Punt abans que sonara, a les 20:11 hores, el missatge d'avís a la població. L'equip de la radiotelevisió pública es va desplaçar a Catarroja perquè la previsió era que la zona s'inundara per l'aigua que portava el barranc des de Chiva.
Entre els rescats que més la van impactar, Jorge recorda el d’una xica que va quedar agafada a la persiana d’un comerç quan va començar a pujar l’aigua: “En un moment donat, recorde com algú cridava perquè il·luminaren la xica, perquè no sabíem on estava. En veure-la agafada a la persiana, des d’un balcó li van llançar llençols. Ella intentava enfilar-se, però la força de l’aigua se l’emportava. Després de caure diverses vegades, la van poder pujar”, relatava la periodista de la radiotelevisió pública.
Aplaudiment després d'un rescat angoixós
Paco Miguel encara recorda l'aplaudiment que es va desencadenar al carrer quan finalment la xica va poder eixir de l'aigua i escalar fins a la finestra des de la qual li oferien ajuda. "Recorde l'aplaudiment en salvar-la, semblava una qüestió esportiva", afirmava el periodista respecte a aquell èpic rescat que va protagonitzar el veïnat de la zona de la Rambleta de Catarroja.
Com la seua companya, Miguel recordava que "cap a les sis i mitja o les set menys quart", quan este equip de professionals va arribar a Catarroja, "hi havia tres o quatre dits d'aigua corrent pel carrer", un nivell que prompte va créixer i els va obligar a buscar refugi en plantes altes.
"Des que vam pujar al pis i va arribar l'ES-alert va passar una hora i mitja. Quan ens va arribar (l'avís), l'aigua ja arribava al metre d'altura al carrer", relatava el periodista abans d'entrar a contar la seua versió a la jutgessa.