Un de cada tres metges jubilats es queixen de l'atenció sanitària que reben

Es mostren insatisfets pel tracte "poc deferent i fraternal" dels professionals en actiu.

Els principals percentatges d'insatisfacció són provocats pels temps d'espera per a rebre atenció primària i especialitzada
Els principals percentatges d'insatisfacció són provocats pels temps d'espera per a rebre atenció primària i especialitzada / Arxiu

Un de cada tres metges jubilats de la Comunitat Valenciana no està content amb l'atenció sanitària que rep, entre altres motius, pel tracte "poc deferent i fraternal" per part dels professionals en actiu.

Així es desprén d'una enquesta realitzada per les vocalies de Metges Jubilats dels Col·legis de Metges d'Alacant, València i Castelló per a conéixer el grau de satisfacció amb l'assistència en comparació amb la que van prestar ells mateixos. En total hi han participat 1.158 facultatius.

Atenció rebuda "mala" o "molt mala"

El 28,47% dels enquestats considera que el grau de satisfacció global per l'atenció rebuda ha sigut "roïna" o "molt roïna". Més d'un terç dels participants en l'estudi no s'identifica com a metge jubilat quan acudeix a l'hospital o centre de salut.

El 45,6% d'aquests facultatius assenyalen com una de les causes d'insatisfacció el tracte poc deferent i fraternal, que, segons els resultats obtinguts, pot millorar-se ja que "no necessita canvis estructurals i sí de conscienciació i d'actitud personal".

Satisfacció en el temps d'espera per a operacions

En el cas de les intervencions quirúrgiques, el grau de satisfacció pel temps d'espera va ser per a un 48% "bona" o "molt bona".

Els principals percentatges d'insatisfacció són provocats pels temps d'espera per a rebre atenció primària i especialitzada, per a fer-se proves diagnòstiques, iniciar certs tractaments i les demores per a sotmetre's a una intervenció quirúrgica. El 44,11% dels participants puntua amb "molt roïna" o "roïna" els retards que es registren en les proves diagnòstiques.

També et pot interessar