Un terç de les consultes rebudes pels Centres Dona 24 Hores són de dones menors de 30 anys

L'IVAJ llança diverses campanyes i un vídeo interactiu per a denunciar els comportaments masclistes entre la joventut.

Imatge del vídeo interactiu #NoésNo de l'IVAJ.
Imatge del vídeo interactiu #NoésNo de l'IVAJ.

La Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha presentat el vídeo interactiu #NoésNo, amb el qual l'Institut Valencià de la Joventut pretén conscienciar la joventut sobre la importància de la seua implicació en la lluita contra la violència de gènere i previndre situacions marcades per la violència masclista però normalitzades en la vida quotidiana. 

És una de les accions dirigides a la població més jove que ha llançat l'IVAJ per a aquest estiu, amb l'objectiu de revertir dades com aquesta: 1 de cada 3 joves no identifiquen el control com a violència de gènere. 

La consellera Mónica Oltra ha presentat en roda de premsa aquestes campanyes i, segons ella, "la idea és visualitzar diferents comportaments masclistes per incipients que siguen, identificar-los en l'entorn i entendre que això, moltes vegades, està normalitzat". Per a la titular d'Igualtat, "es tracta de fer-ne una detecció precoç". 

Foment de la solidaritat

Junt amb la campanya "No em toques el WhatsApp", que es va posar en marxa amb motiu del passat Dia Internacional contra la Violènca de Gènere, l'IVAJ també té en marxa, "Viure la vida, divertir-nos, cuidar-nos", que vol sensibilitzar sobre la importància de la "solidaritat grupal" per a previndre agressions sexuals. A més, Oltra ha recordat que la conselleria ha posat en marxa enguany diferents Punts Violeta en diferents festivals de la Comunitat Valenciana. 

Un terç de les consultes dels Centres Dona 24 Hores 

Oltra ha explicat que al llarg de l'any passat, es van rebre en els centres Dona 24 Hores 2.171 consultes, de les quals un 33,4% pertanyien a dones de 18 a 30 anys. En concret, es van atendre 65 telefonades de menors de 18 anys (el 3% del total); 370 de dones de 18 a 25 anys (17%) i 291 (23,4%) de 26 a 30 anys.

També et pot interessar

stats