Un jutjat de Valencià condemna Ryanair a indemnitzar a passatgers afectats per les vagues
La companyia haurà de pagar a tres clients als qui va cancel·lar el seu vol Las Palmas-València i a un altre pel vol València-Bristol.
Un jutjat de València ha condemnat la companyia aèria Ryanair a indemnitzar a diversos passatgers que es van veure afectats per les vagues que el personal de cabina va dur a terme durant l’estiu i la tardor de l’any passat.
Concretament, Ryanair haurà d’indemnitzar a tres passatgers que el juliol passat havien de fer el trajecte entre Las Palmas-València i que es van quedar a terra per la cancel·lació del seu vol. La companyia haurà de pagar 400 euros a cada un d’ells. Uns mesos després va passar el mateix amb una altra passatgera del vol València-Bristol i l’afectada rebrà ara 500 euros d’indemnització.
La justícia considera que Ryanair posa obstacles als consumidors
En els quatre casos la resolució judicial és efectiva, ja que no hi ha possibilitat que Ryanair hi puga presentar recurs. La companyia havia rebutjat totes les reclamacions dels clients argumentant que les cancel·lacions dels vols eren conseqüència de circumstàncies extraordinàries. Un argument que la justícia ha rebutjat.
A més, el jutjat de València considera que Ryanair posa obstacles als consumidors perquè només accedeix a pagar les indemnitzacions si hi ha resolució judicial. Una mesura dirigida a dissuadir els afectats a reclamar allò que a just dret els pertoca, és a dir, a rebre les corresponents indemnitzacions.