Un grup de catorze veïns d'Alfafar s'enfronta a la Sareb per a salvar la seua vivenda
En les seues denúncies parlen d'amenaces per a fer-los fora de casa, de deutes ficticis o de falses acusacions d'impagament
Un grup de catorze veïns i veïnes d'una finca d'Alfafar (Horta Sud) han denunciat a la Sareb després de patir el que descriuen com "tot un calvari" que s'ha allargat quasi quatre anys. Són la primera línia de front contra aquest organisme, que pertany completament a l'Estat. José Vicente Andújar, un dels denunciants, ha demanat "una solució definitiva, perquè açò no es pot aguantar més".
En les seues denúncies, parlen d'amenaces per a fer-los fora de casa, de deutes ficticis o de falses acusacions d'impagament, de portar-los a juí, fins i tot d'acusar-los d'okupes, com li ha passat a Isabel Penella, veïna d'aquest edifici. "Vaig rebre un burofax demanant disculpes, però jo ahir vaig haver d'anar a l'Hospital Universitari Doctor Peset de l'ansietat que tenia", ha explicat, i ha afegit que està malalta "per culpa d'ells".
L'Ajuntament d'Alfafar, que ha assessorat el veïnat, no descarta anar al Síndic de Greuges, o fins i tot al Defensor del Poble. L'assetjament també passa per no cobrar-los o deixar-los literalment al carrer. "Jo no sé on acabaré vivint d'ací a un any, perquè a mi no m'ha arribat ni contracte", ha lamentat Ana Dolores Talaya, altra de les veïnes denunciants.
Diuen que més veïns se sumaran a aquestes denúncies contra la Sareb, que acumula a la Comunitat Valenciana vora 9.000 vivendes i que s'enfronta a multes que poden arribar a vora un milió d'euros.
A més d'aquestes denúncies, hi ha altres tres per assetjament immobiliari a la nostra autonomia, totes contra fons voltor. Dues d'elles estan en estudi per la Conselleria d'Habitatge, per si obri un procés sancionador. Una altra s'ha remés a la Fiscalia, per si hi troba indicis de delicte. L'assetjament immobiliari està tipificat en el Codi Penal amb penes que oscil·len entre els sis mesos i els dos anys de presó.
Més llegit
-
A l'espera de nous acords en l'inici del curs, el Consell destaca l'augment retributiu mentre que els sindicats apunten a les ràtios i les infraestructures
-
Les temperatures baixaran a partir de dimecres després de dies de calor més pròpia de l’estiu
-
El nou curs escolar tindrà 808.688 alumnes i 83.921 professors a la Comunitat Valenciana
-
Dénia viu una nit infernal amb 33 graus de matinada
-
L'expresident de Plus Ultra ratifica que va pagar la comissió de 530.000 euros al "grup Zapatero"
-
Almenys cinc morts en estavellar-se un avió de càrrega d'Amazon a l'aeroport de Miami