Un error tipogràfic obliga a FNAC a entregar mòbils de 699 euros a 124

Durant el temps que el terminal va romandre a la venda a aquest preu es van realitzar 12.911 comandes en línia, que FNAC va cancel·lar

Un client mira els terminals de Huawei en la tenda FNAC de València
Un client mira els terminals de Huawei en la tenda FNAC de València / Google Maps

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha desestimat una demanda presentada per FNAC per un error tipogràfic que obliga l'empresa a entregar al preu oferit en el seu web, 124,90 euros per als seus socis i 139,90 euros per al públic en general, uns mòbils Huawei amb un preu de 699,90 euros.

La Unió de Consumidors, en representació dels seus afectats, s'ha anat oposant a cadascuna de les demandes d'anul·lació presentades per FNAC, reclamant el compliment dels laudes dictats per la Junta Arbitral Nacional de Consum, i ha obtingut la primera sentència favorable a l'associat, segons ha informat l'organització de consumidors.

El 27 d'octubre de 2019 FNAC va posar a la venda en la seua pàgina web un terminal de la marca Huawei P30 per un import de 124,90 euros per als seus socis i de 139,90 per al públic en general, que van ser adquirits per internet pels reclamants. Però posteriorment, i després d'una primera confirmació de compra, els van cancel·lar la comanda al·legant un error en la indicació del preu de venda del terminal, ja que el seu preu era de 699,90 euros.

Vora 13.000 comandes

Durant el període de temps que va romandre a la venda el terminal de mòbil a aquest preu es van realitzar 12.911 comandes en línia, que van ser cancel·lats per FNAC. Alguns consumidors, tenint en compte aquesta decisió, van reclamar a l'establiment el lliurament de la comanda al preu oferit en la seua pàgina web i posteriorment, al no obtindre una resposta satisfactòria, van sol·licitar un arbitratge de consum.

En el procediment arbitral, FNAC va al·legar que es tractava d'un error tipogràfic i que, després de detectar-lo, ràpidament van comunicar aquest error, cancel·lant la comanda i retornant els diners, i que la diferència de preu era tan desproporcionada que qualsevol consumidor mitjà podia entendre que es tractava d'un error.

La Junta Arbitral Nacional de Consum estima la pretensió dels reclamants

En les resolucions de la Junta Arbitral Nacional de Consum, l'àrbitre va estimar la pretensió dels reclamants contra FNAC entregar-los el terminal mòbil al preu oferit, i a causa de la falta d'estoc, un de similars o superiors característiques sense que suposara un increment de preu. En canvi, altres organismes arbitrals i jutjats van desestimar les pretensions dels consumidors afectats.

FNAC va demandar davant el Tribunal Superior de Justícia de Madrid la nul·litat dels laudes dictats per consum en entendre que s'estava vulnerant l'orde públic, que hi havia falta d'imparcialitat i independència i que no va poder fer valdre els seus drets en el procediment arbitral. La Unió de Consumidors es va oposar a aquestes qüestions i va defensar tant la validesa del laude dictat a favor del consumidor com el fet que FNAC havia de complir l'oferta comercial de la seua pàgina web, encara que es tractara d'un error en el preu, i no cancel·lar les comandes, tal com va fer.

Una sentència contra la qual no cap recurs

Finalment, el Tribunal Superior de Justícia de Madrid estableix en aquesta sentència, contra la qual no cap recurs, que no hi ha cap motiu per a anul·lar el laude de la Junta Arbitral Nacional de Consum, perquè no es dona cap de les causes establides legalment i confirma el laude dictat, imposant les costes processals a FNAC.

També et pot interessar