Un camí ciclopedestre connectarà els Poblats Marítims, Camins al Grau i Quatre Carreres a València

La infraestructura passa per davall de les vies de la Serradora, una “cicatriu ferroviària” per a la qual Catalá ha tornat a reclamar el soterrament

Presentació del camí ciclo-pedestre
Presentació del camí ciclo-pedestre / X: @mjosecatala

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha presentat este dimecres el projecte de l'empresa d'enginyeria civil Urbinsa per a la construcció d'un camí ciclopedestre que connectarà els districtes dels Poblats Marítims, Camins al Grau i Quatre Carreres a la ciutat. La nova infraestructura compta amb un pressupost de més de dos milions d'euros cofinançats per la Generalitat, s'executarà en uns huit mesos i la previsió és que entre en servici a principis de 2027, ha informat l'Ajuntament.

Amb una longitud aproximada d’1,3 quilòmetres i un ample variable entre tres i sis metres, permetrà recórrer amb bici o a peu l'últim tram de l'antic llit del riu Túria, des del barri de Penya-roja fins al pont de les Drassanes i, segons ha destacat Catalá, “respon a una reivindicació veïnal històrica”. En concret, partirà del marge esquerre de l'antic llit del Túria, a l'altura del carrer 3 d’abril de 1979, creuarà, amb una passarel·la, el canal i continuarà pel PAI de les Moreres —que pertany a Quatre Carreres— fins al pont de les Drassanes.

El projecte inclou una passarel·la metàl·lica de 54 metres que creuarà l'antic llit del Túria, sense afectar la capacitat hidràulica. "L’estructura garantirà seguretat enfront de possibles crescudes, gràcies a un estudi hidràulic que s'ha fet específicament per al disseny d’esta infraestructura, ja que en el tram de l'antic llit del riu confluïxen gran part dels col·lectors de la ciutat i en episodis de pluges pot variar notablement el nivell d'aigua”, ha informat Catalá.

A l'edifici de Cantarranas es bifurcarà en un itinerari ciclista i un altre per als vianants, el primer pel carrer de l'Estacioneta i el segon per l’oest del pont de les Drassanes.

Els qui utilitzen esta senda es trobaran amb zones de descans cada cinquanta metres i il·luminació solar amb sensors de presència, que s'intensificarà a les zones més fosques, arbrat, papereres, aparcabicis i videovigilància. “L'objectiu —ha continuat l'alcaldessa— és que el projecte, que és definitiu, per sempre, connecte el parc de Capçalera amb el futur parc de Desembocadura, i complir així amb la nostra aspiració de connectar la ciutat amb la mar”. Ha recordat que "no es tracta d'una intervenció aïllada", sinó que forma part d'un gran projecte que inclou la urbanització del PAI del Grau, amb més de 160.000 metres quadrats de zones verdes, tres quilòmetres de carril bici i 45.000 metres quadrats d'equipaments públics.

Soterrament de les vies de Serradora

L'alcaldessa ha explicat que ara mateix, este carril passa per davall de les vies de Serradora. Així ha demanat al Govern d'Espanya el soterrament perquè, segons ha afirmat, “un punt la connexió de la ciutat amb la mar no depén de l'Ajuntament de València, requerix la implicació estatal”. Eixes vies no tenen sentit en este moment de la ciutat ni pel desenvolupament de la zona ni per la construcció actual de les ciutats, que són més sostenibles, més habitables, més connectades i més verdes”, ha incidit per a afegir: “Tots sabem que no és un projecte car” i “només falta voluntat, i nosaltres reclamem eixa voluntat”.

També et pot interessar

stats