Un 40% dels usuaris de patinets elèctrics creu que poden circular per qualsevol part

Segons un estudi, a Espanya hi ha hagut 300 incidents i 5 víctimes mortals en 2018 amb aquests vehicles.

El 49% dels usuaris de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal no sap si existeix normativa d'ús
El 49% dels usuaris de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal no sap si existeix normativa d'ús / Efe

El 49% dels usuaris de patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, com els segways o hoverboards, no sap si existeix normativa d'ús. És més, quatre de cada deu creu que poden circular per qualsevol part. Actualment, circulen a Espanya més de 20.000 artefactes d'aquest tipus. Així ho recull un estudi difós aquest dijous per la Fundació Mapfre en col·laboració amb l'Associació Espanyola de la Carretera.

En el que hi ha consens és en la necessitat d'una normativa. El 90% dels conductors tradicionals i vianants enquestats consideren necessari regular l'ús d'aquests vehicles. Entre els conductors de patinets, demanen la normativa el 70%.

Entre els qui no usen els vehicles de mobilitat personal, 8 de cada 10 mostren por i inseguretat. A més, un 10% assenyala que ha tingut algun tipus de contratemps amb els patinets en l'últim any. Un 17% dels usuaris d'aquests vehicles admet haver patit un incident. L'any passat es van registrar al voltant de 300 incidents i van morir cinc persones en accidents vinculats a l'ús d'aquests vehicles.

Gandia, amb una normativa avançada

Seguint la regulació que ja s'aplica en diversos municipis, s'aposta per permetre la circulació només en carrers amb velocitat limitada a 30 km/h o per carrils bici separats de la resta de vehicles a motor. Segons l'estudi, entre les ciutats amb normatives més avançades destaquen els casos de Gandia, Càceres, Barcelona i Las Palmas de Gran Canària.

La DGT prepara un reial decret

La Direcció General de Trànsit ha anunciat ja la seua intenció de regular mitjançant un reial decret els denominats vehicles de mobilitat personal de propulsió elèctrica. Segons els punts que ha avançat, només podrà circular amb estos una persona, sempre per la calçada, mai en les vies interurbanes i a una velocitat que no supere els 25 quilòmetres per hora.

També et pot interessar