Troben una empremta molecular que permet el diagnòstic precoç de l'Alzheimer

Els investigadors de la UAB identifiquen un biomarcador que millora el reclutament de participants en assajos clínics, cosa que impulsarà l'avanç terapèutic.

Investigadors de l'Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona / UAB

Investigadors de l'Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i del Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa sobre Malalties Neurodegeneratives han descobert una empremta molecular que permetria realitzar un diagnòstic precoç de la malaltia d'Alzheimer.

En un article publicat en la revista Alzheimer's Research and Therapy, els investigadors han explicat el descobriment d'una empremta molecular basada en microRNAs (xicotetes molècules d'RNA). "Hem identificat un biomarcador rendible, basat en una anàlisi de sang, que millora el reclutament de participants en assajos clínics, cosa que impulsa l'avanç terapèutic de la malaltia d'Alzheimer", ha explicat l'investigador José Rodríguez.

A més, permetria als pacients i a les famílies "beneficiar-se d'una aplicació més primerenca de les teràpies no farmacològiques utilitzades per a mantindre la funció cognitiva, fet que milloraria la qualitat general de vida de pacients amb aquesta malaltia", ha dit Rodríguez.