Els trens de la línia d’Alta Velocitat Madrid-Andalusia començaran a circular aquest matí
Renfe vol accelerar així la normalització en la infraestructura ferroviària de la línia després del pas de la DANA
La circulació de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Andalusia s’inicia aquest dimarts a les 10:30 hores amb la finalitat de normalitzar la infraestructura ferroviària com més prompte millor, després de la DANA que aquest passat cap de setmana ha assotat sobre tot el centre peninsular.
Així ho ha anunciat Renfe en un comunicat, en el qual ha detallat que amb això es perseguien dos objectius: d'una banda, prolongar la nit de dilluns la circulació de trens per la línia fins a les 2:30 hores —per tal que arribaren a la seua destinació la majoria dels serveis previstos—, i de l'altra, disposar de més temps per a efectuar els treballs de reparació i manteniment que han de retornar la línia a la normalitat.
Aquestes obres, que s'han iniciat a les tres de la matinada de dimarts, anirien dirigides principalment a recuperar el sistema de senyalització i gestió de trànsit (LZB) i respondre la via danyada després del pas de la DANA.
Dilluns a les 8:06 hores va quedar restablida la circulació en el trajecte Madrid-Andalusia, amb limitacions de velocitat entre La Sagra i Yeles (Toledo). Aquest tram va quedar interromput per acumulació d'aigua.
La línia ha patit danys en els sistemes de senyalització i gestió de trànsit i en les vies, que van anar solucionant-se durant la jornada, tot i que la circulació ha continuat desenvolupant-se amb restriccions, principalment en sentit sud.
En aquest context, també, les estacions entre Madrid i Andalusia al llarg de tota la línia han estat obertes durant la passada nit per als viatgers i trens que han arribat a les seues destinacions.
Renfe reforça els serveis amb 1.500 treballadors
Així mateix, Renfe ha reforçat la seua plantilla amb 1.500 treballadors per tal de millorar els serveis de cara a les anul·lacions i retards provocats pels efectes de la DANA.
En concret, s'ha reforçat l'atenció al client, el personal a bord dels trens, a més del suport en centres de gestió de tots els territoris, equips de sistemes i tecnologia per a habilitar les opcions de canvi i anul·lacions sense cost, així com en les bases de manteniment per a agilitzar els processos d'entrada i eixida de trens.
De fet, tal com explica l'empresa, des de la nit de dissabte, ja s'estava informant a través dels diferents canals de comunicació i atenció al client que podria haver-hi afectacions derivades del temporal.
Tot i aquestes complicacions, més de cent mil viatgers s'han pogut desplaçar amb normalitat als trens AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity de Renfe.