Transports reobri deu quilòmetres més de la C3 de Rodalia entre Aldaia i la parada del circuit Ricardo Tormo
La línia es va vore greument afectada per la dana, especialment en el tram entre Utiel i Aldaia, que ara encara es fa per carretera
El Ministeri de Transports reobrirà la circulació ferroviària de la línia C3 de Rodalia València deu quilòmetres més entre Aldaia i el baixador del circuit Ricardo Tormo de Cheste durant els pròxims dies 14, 15 i 16 de novembre, després de finalitzar la fase dels treballs. Per a recuperar la línia s’ha comptat amb una inversió superior als noranta milions d'euros, segons un comunicat del departament, que indica que, gràcies a l'esforç del govern d'Espanya, es fa una renovació integral “en un temps rècord d’un any”.
Això permetrà que Renfe dispose d’un servei llançadora amb una oferta de 118 trens entre les estacions de València Nord i la del Circuit de Cheste per a garantir la mobilitat dels assistents al Gran Premi de MotoGP. El servei especial es prestarà durant eixe cap de setmana i els trens tindran parada en totes les estacions entre València Nord i el baixador del circuit.
La línia C3 València-Bunyol-Utiel es va vore greument afectada per la dana, especialment en el tram entre Utiel i Aldaia, un recorregut que ara es fa per carretera, mentre que el tram entre Aldaia i València té servei ferroviari des del passat 12 de desembre. En este sentit, el Ministeri, a través d'Adif, continua treballant des del primer moment en el que va succeir la tragèdia per a tornar a posar en funcionament al més prompte possible la línia de Rodalia.
Recuperació de la C3 fins a Loriguilla
Després d'este esdeveniment esportiu, a partir del dilluns 17 novembre la ciutadania valenciana recuperarà la mobilitat de la línia C3 des de València Font de Sant Lluís fins a Loriguilla, recuperant així la circulació en el tram Aldaia-Loriguilla que va quedar completament devastat. Els treballs executats han consistit amb el muntatge de 5.630 metres de via, la reposició de 12.380 metres cúbics de balast, la substitució de 5.400 metres de carril i 1.750 metres cúbics d'escullera de protecció de talús.