Transports estudia la viabilitat de fixar noves parades de Rodalia a Almussafes i Elx

El Ministeri busca millorar l'accés en transport públic al Parc Industrial Joan Carles I i incloure Elx Parc Empresarial en la línia C-1 de Múrcia-Alacant

Imatge d'arxiu d'un tren de Rodalia
Imatge d'arxiu d'un tren de Rodalia / À Punt NTC

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 276.182 euros a l'empresa Ardanuy la redacció dels estudis de viabilitat per a implantar quatre parades de Rodalia a Almussafes (Ribera Baixa), Elx (Baix Vinalopó), així com a la castellanomanxega Seseña i la madrilenya Fuencarral.

En un comunicat, el departament que lidera Óscar Puente ha explicat que mitjançant este contracte s'analitzarà la possibilitat d'establir estes noves parades sobre trams ja existents per a reforçar la mobilitat i la connectivitat ferroviària i, així, millorar la cohesió social i contribuir a solucionar els problemes de connectivitat.

En concret, es planteja un baixador a Almussafes per a donar servei a la línia C2 de Rodalia del nucli de València i millorar l'accés en transport públic al Parc Industrial Joan Carles I. També a la Comunitat Valenciana s'analitzarà la possibilitat d’incloure la parada a Elx Parc Empresarial en la línia C-1 de Rodalia Múrcia-Alacant per a millorar el transport públic en esta àrea industrial urbanitzada.

En un pla més ampli, el ministeri encapçalat per Óscar Puente ha filat que l’actuació respon als objectius de l'Estratègia de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada 2030 i s'emmarca en l'Estratègia Indicativa del desenvolupament, manteniment i renovació de la infraestructura ferroviària. La principal missió en este apartat consisteix a establir un marc financer i de prioritats de la planificació ferroviària, establint un conjunt de directrius bàsiques destinades a satisfer les necessitats futures de mobilitat i la sostenibilitat financera del sistema ferroviari.

També et pot interessar

stats