El TRAM d'Alacant celebra els 15 anys de funcionament i supera els 92 milions d'usuaris

El TRAM d'Alacant combina l'ús de trens i de tramvia i ha revolucionat els processos de mobilitat dels usuaris a l'àrea metropolitana.

Servei Tramviari de l'Àrea Metropolitana d'Alacant
Servei Tramviari de l'Àrea Metropolitana d'Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat celebra esta setmana el 15 aniversari de la posada en marxa del Servei Tramviari de l'Àrea Metropolitana d'Alacant, més conegut com el TRAM d'Alacant. A hores d'ara el sistema l'integren tres línies de tramvia, una de tren-TRAM i la línia dièsel Benidorm-Dénia. En total, totes les línies han transportat en aquests 15 anys més de 92 milions de viatgers.

Les línies més utilitzades son la L3, que uneix Alacant i el Campello; la L1, que arriba a Benidorm, i la L2, que uneix el centre d'Alacant amb Sant Vicent del Raspeig i la Universitat d'Alacant. Pel que fa a les estacions, la de la plaça del Estrels, la més cèntrica de totes, ha registrat el pas d'11 milions d'usuaris en tot este temps.

TRAM d'Alacant, alguna cosa més que un mitjà de transport

Però més enllà del nombre d'usuaris i de la rendibilitat, el TRAM d'Alacant ha canviat durant aquests 15 anys el concepte de mobilitat a la ciutat d'Alacant i als municipis de costa que connecta. Moltes persones l'han convertit en el seu mitjà de transport habitual dins i fora de la ciutat. A més, les estacions del TRAM s'han convertit en punts arquitectònics de referència, des del punt de vista estètic i també social. Un bon exemple el trobem a l'estació del TRAM de l'avinguda de Miriam Blasco, a la zona de platges, el disseny de la qual ha rebut diferents premis.

Projectes de futur del TRAM d'Alacant

En l’actualitat, es duen a terme les obres de finalització del túnel de la serra Grossa i les actuacions de modernització de la línia 9 en el tram entre Calp i Dénia. Totes amb una inversió de més de 120 milions d'euros per part de la Generalitat.

També et pot interessar