Tiktokers, instagramers i youtubers s'uneixen en un sindicat

Demanen transparència i poder negociar els seus drets amb les plataformes

Tiktokers, instagramers i youtubers s'uneixen en un sindicat / À Punt NTC

Els influencers són creadors i creadores de continguts en Youtube, Instagram o Tiktok. Hi pugen vídeos i cobren per les visualitzacions que generen i la publicitat associada, però són les plataformes les que posen les regles del joc.

Per tal de tindre una veu conjunta, s’han unit en una nova xarxa de creadors de continguts a través del sindicat UGT. Demanen transparència i poder negociar els seus drets amb les plataformes. 

Tal com explica el portaveu de la xarxa, Sergio Gregori, volen saber quins són els criteris de monetització de les plataformes i quins són els drets de copyright dels creadors, entre altres assumptes. 

No tenen un contracte o un vincle laboral, i per això volen drets i poder negociar les condicions. "Necessitem que se’ns visibilitze com a treballadors i treballadores", assegura Nerea Blanco, membre de la xarxa de creadors. 

Una de les tiktokers valencianes més famoses, Esperansa Grasia, també reconeix les dificultats. "Els que som nous en açò, hem de mirar bé la lletra xicoteta, perquè poden estar abusant de tu o intentant estafar-te, i el problema és que no saps a qui acudir", ha explicat. 

També demanen transparència, saber com funcionen els algoritmes, que promocionen uns continguts o altres. Però eixa petició en concret ha alçat polseguera en part del sector. Des de la xarxa pensen que s'ha malinterpretat. El que volen és obrir camí per a millorar les condicions laborals d'este nou perfil professional.

També et pot interessar

stats