La telefonofòbia o quan parlar per telèfon genera por i ansietat

Els psicòlegs alerten que algunes persones experimenten alts nivells d’ansietat i malestar per les telefonades

Una dona consulta el seu telèfon mòbil / À Punt NTC

És una situació cada vegada més present i freqüent entre la joventut. I és el fet que rebre telefonades pot suposar tot un problema. Segons explica Irene del Moral, directora del Centre de Psicologia Erea, aquest fenomen és conegut com la telefonofòbia, és a dir, quan parlar per telèfon genera un nivell d’ansietat elevat en la persona.

La psicòloga explica que una persona que rep una telefonada “pot experimentar un estímul disparador que desencadena pensaments negatius”. I quins tipus de pensaments poden aparéixer? Segons Del Moral, la persona que rep la telefonada pot pensar que no sabrà què dir o no tindrà temps per a pensar la resposta que vol donar. Així, arriben a la conclusió que per a evitar aquest malestar és millor no respondre.

I quines estratègies podem utilitzar per a afrontar aquest problema? Del Moral recomana començar pels estímuls “més fàcils”, amb telefonades curtes i amb persones que no generen estrés. Així, l’exposició continuada ajudarà a crear corbes d’ansietat, que faran que "el cervell s'hi vaja habituant” i a poc a poc baixarà el nivell d’ansietat fins a arribar a zero.

Es tracta d’un problema que pot ser anecdòtic, però que, en altres ocasions, requereix el tractament d’un professional.

També et pot interessar

stats