Taxistes de Madrid s’afegeixen als de Barcelona a la mobilització per la regulació dels VTC

L’associació empresarial del taxi a la Comunitat Valenciana desestima sumar-se a la vaga.

Els taxistes durant la primera jornada de vaga indefinida a Madrid
Els taxistes durant la primera jornada de vaga indefinida a Madrid / Javier Lizón (Efe)

La vaga del sector del taxi a Madrid per a exigir una regulació immediata del sector de vehicles de lloguer amb conductor VTC ha arrancat aquest dilluns amb un seguiment del cent per cent i sense incidents, segons les dades del sector. La protesta s’ha iniciat amb una multitudinària concentració als voltants d’Ifema amb prop d’un miler de cotxes. Els taxistes de Madrid s’han afegit a la vaga que van iniciar divendres els taxistes de Barcelona de manera indefinida

Madrid suporta el 70% del total de vehicles VTC d’Espanya. A les prop de 6.700 llicències que operen a Madrid se n’uneixen 1.500 més desplaçades des d’altres autonomies. El portaveu de la Federació Professional del Taxi, José Miguel Fúnez, recalca que la situació és “insostenible” i demanen una regulació regional que permeta assegurar la proporció d’una llicència de VTC per 30 de taxi que marca la normativa.

“El seguiment de la vaga és del cent per cent, no hi ha un taxi lliure a Madrid”, ha manifestat Fúnez, per a relatar que també s’han desplaçat a la capital companys d’Extremadura, Bilbao i València. La concentració més important està previst que es faça de 12:00 a 14:00 hores a la Puerta del Sol, seu del govern regional.

Paral·lelament, les principals associacions del sector es reuneixen amb el president de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, que preveu oferir-los una “reforma exprés” de la llei d’ordenació i coordinació dels transports urbans, per a la defensa dels seus drets.

El conseller de Territori català avisa les VTC que “també hi hauran de cedir”

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, ha avisat aquest dilluns les VTC que “també hauran de cedir i entendre que el transport públic no està liberalitzat”. Calvet diu que necessita un marc regulador i ha dit que tractaran amb les VTC el tema de les tarifes, ja que les del taxi estan regulades però “les dels VTC no són transparents", a més de tractar uns altres aspectes com els períodes vacacionals.

Els taxistes de l’àrea metropolitana de Barcelona volen que el govern català accepte la seua exigència que augmente el temps de precontractació de 15 minuts dels vehicles de lloguer amb conductor.

Per la seua part, els conductors dels vehicles VTC s’han concentrat a l’avinguda Diagonal. El sector de la VTC, en el qual s’inclouen plataformes com Uber o Cabify, reclama tindre veu en les negociacions entre el govern català i el sector del taxi.

Calvet ha valorat que les protestes dels dos col·lectius són legítimes i la funció del govern és “oferir un camí del mig que faça que les dues activitats puguen conviure”.

Els taxistes valencians descarten unir-se a la vaga

L’associació empresarial del taxi a la Comunitat Valenciana ha desestimat sumar-se a la vaga dels taxistes de Madrid i Barcelona perquè estan en negociacions amb la conselleria d’Habitatge per a regular el nou conveni dels VTC. Tanmateix, han assegurat que estan expectants pel que puga passar. 

També et pot interessar