Tallen fins dilluns la connexió en tren de la Comunitat Valenciana amb Barcelona
Comencen les obres per a adequar l'ample de via al corredor mediterrani a l'únic tram que falta, de l'Ametlla Mar a l'Hospitalet de l'Infant.
Des de les set d'aquesta vesprada, cap Euromed dels que uneixen Alacant, València, Castelló i Barcelona para a l'estació de tren de l'Aldea-Amposta. El motiu és que han començat les obres per a adequar l'ample de via al corredor mediterrani a l'únic tram que falta, de l'Ametlla de Mar a l'Hospitalet de l'Infant. Dilluns les obres ja estaran acabades.
Fins a les 6:00 hores del matí de dilluns, part del trajecte a Barcelona s'ha de fer per carretera. Així, es talla durant 56 hores el tram del sud de Catalunya del corredor mediterrani. Només la vesprada d'aquest divendres, huit trens de llarga distància s'han vist afectats pel tall en els dos sentits.
L'objectiu d'aquestes obres és reduir el temps de trajecte
Més de 13 anys i 7.000 milions d'euros d'inversió són les xifres que il·lustren el que ha costat posar en marxa la variant entre Vandellòs i Tarragona. Les obres reduiran en vora 40 minuts el viatge entre València i Barcelona. A més, permetran la connexió directa entre València, Girona i Figueres i, a més llarg termini, també amb Lleida i Saragossa.
A pesar de ser una millora per a l'alta velocitat, no és una decisió convincent per a tots. Aquest nou mapa ferroviari deixa sense parada alguns trens essencials per al sud de Tarragona i les comarques del nord de la Comunitat Valenciana. Segons la plataforma cívica Trens Dignes, aquesta aposta prioritza la connectivitat entre les grans ciutats en detriment dels pobles.