El soterrament de les vies de l’accés sud a València es licitarà en juliol per quasi 500 milions d’euros

En matèria ferroviària, la ministra Sánchez anuncia l’impuls de l’accés al port de Castelló i la connexió de l’aeroport Miguel Hernández amb Alacant en els pròxims mesos

El projecte de soterrament de les vies de l'accés sud de València rebrà un impuls important el mes de juliol, amb la licitació dels treballs
El projecte de soterrament de les vies de l'accés sud de València rebrà un impuls important el mes de juliol, amb la licitació dels treballs / À Punt NTC

El canal d’accés ferroviari a València, que suposarà el soterrament de les vies en l’accés sud a la ciutat, eixirà a licitació en juliol per quasi 500 milions euros. Era un dels anuncis que ha fet aquest dijous la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en la seua visita a València, on ha repassat amb el cap del Consell, Ximo Puig, l’estat d’execució de les Inversions previstes en matèria d’infraestructures en la Comunitat Valenciana.

La titular de Transports ha detallat que “s’acaba d’aprovar” el projecte de construcció d’aquest nou canal d’accés a València, per tant es preveu que el mes de juliol Adif, la Generalitat i l’Ajuntament signaran el conveni que donarà llum verda a la licitació d’aquestes obres, que la ciutat espera des de fa anys.

Aquest nou avanç en el tràmit suposa una empenta en aquest projecte, reivindicat des de fa anys, cap a la “certesa”, com ha apuntat Raquel Sánchez.

L’accés ferroviari pel sud al port de Castelló serà un altre dels projectes “que la Comunitat espera des de fa molt de temps”, com ha recordat Puig, i que es licitarà en juliol per 123 milions d’euros, segons ha avançat la ministra. El cap del Consell ha recordat que aquesta infraestructura és essencial per a la indústria ceràmica establida ala Plana.

Finalment, un altre dels grans projectes que faran un pas decisiu a juliol serà el de la connexió ferroviària entre l’aeroport Miguel Hernández i Alacant. En aquest cas, els treballs es licitaran abans que s'acabe l’any per 80 milions d’euros.

Així mateix, el govern central traurà a licitació pròximament, en una data que Sánchez no ha concretat, un projecte per a rehabilitar les façanes i la coberta de l’Estació del Nord de València per 20 milions d’euros.

No obstant això, a la pregunta de per què es va quedar quasi el 75% del pressupost que preveia Adif per al territori valencià l’any passat sense executar, la ministra ha apuntat al context econòmic: “Partim d’uns anys en què hem patit amb virulència l’impacte de la pandèmia”, argumentava, al temps que parlava de les repercussions de l’encariment de les matèries primàries i les adaptacions que han hagut de fer-se en les adjudicacions d’obra pública.

En aquest sentit, apuntava que “en termes absoluts, l’execució del pressupost de 2021, és superior a la dels últims deu anys”.

Per a fer el seguiment de les inversions previstes pel ministeri, s’ha creat una comissió de seguiment per a fer-ne una "revisió mèdica" permanent. Puig ha indicat que “de manera trimestral” totes dues administracions es reuniran per a “veure com està l'evolució de les inversions” i com treballar en “l'acceleració” de diferents projectes per a la mobilitat de la Comunitat Valenciana.

El port de Querol, transitable en juliol

En matèria d’infraestructures, Raquel Sánchez ha aprofitat la visita a València per a anunciar que el nou traçat de la carretera N-232, al port de Querol, s’inaugurarà el mes que ve. El mateix passarà en el cas de la variant de Benissa, que s’obrirà al trànsit en els pròxims dies.

Un poc més hauran d’esperar els conductors que passen pel tram de la V-21 entre el Carraixet i València. Els plans del ministeri són inaugurar-la en octubre, com ha assenyalat la ministra de Transports.

D’altra banda, i pel que fa al transport ferroviari, Raquel Sánchez ha anunciat que en la pròxima tardor estarà integrat en la targeta Suma, que permet viatjar amb una mateixa identificació en metro, autobús urbà de València, trens de rodalia i metrobús. 

També et pot interessar

stats