El soterrament de les vies fèrries a València començarà el 2023

Les obres, que eliminaran la separació entre barris al centre de la ciutat, inclouen la remodelació de l’Estació del Nord

Inici de les obres del corredor mediterrani

El projecte de soterrament del canal d'accés ferroviari d'alta velocitat a València, és a dir, el soterrament de les vies, fa un pas avant. Està previst que les obres comencen al final d'enguany i acaben l'any 2027, tal com ha anunciat la directora general d'ADIF, M. Luisa Domínguez, durant la presentació del projecte aquest divendres. 

L’objectiu d’aquesta actuació, que acumula més 20 anys de retard, és unir els barris separats de la ciutat de València per les vies del tren. Per a fer-ho s’invertiran 437 milions d'euros, en el que Domínguez ha qualificat com una obra d'enginyeria molt complexa.

Però no només es cosirà la ciutat, sinó que també es millorarà la mobilitat ferroviària, i es reduirà l'empremta de carboni, ja que les vies estaran cobertes per més de 250.000 metres de zones verdes.

Així quedarà el centre de València una vegada estiguen acabades les obres
Així quedarà el centre de València una vegada estiguen acabades les obres / À Punt NTC

Així, el canal soterrarà el tram final d'accés a l'Estació Joaquim Sorolla i alliberarà terreny per a acabar el Parc Central. A més, desapareixerà el pont de Giorgeta.

Per poder fer el soterrament, ha calgut redissenyar la nova estació central, que ara tindrà dos túnels: un primer nivell que serà per a l'alta velocitat i un segon que absorbirà el trànsit del corredor mediterrani i els trens de rodalia.

A més, el projecte també preveu ampliar l’Estació Joaquim Sorolla per tal d'assumir el trànsit del corredor mediterrani de manera provisional fins que estiga acabada la nova estació central.

Durant la presentació del projecte, l'alcalde accidental Giuseppe Grezzi, ha destacat que, malgrat la complexitat, s’ha treballat molt per a trobar solucions efectives. El conseller d’Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, per la seua part, ha assegurat que més enllà d’una obra d'enginyeria, el soterrament de les vies ja s’ha convertit en un sentiment de la ciutat de València, de la Comunitat Valenciana i del paper que representa a Espanya. 

També et pot interessar

stats