La sostenibilitat, l'escola inclusiva i el plurilingüisme, principals línies pedagògiques del curs 2019-2020

CCOO i STEPV avancen els temes sobre els quals treballaran enguany en els centres educatius.

La sostenibilitat, l\'escola inclusiva i el plurilingüisme, principals línies pedagògiques del curs 2019-2020
La sostenibilitat, l'escola inclusiva i el plurilingüisme, principals línies pedagògiques del curs 2019-2020

La sostenibilitat, l'escola inclusiva i el plurilingüisme són les principals línies d'actuació del professorat per a aquest curs que ara comença. Des de CCOO, Xelo Valls destaca la importància de fer front al canvi climàtic i apunta la sostenibilitat com un dels eixos fonamentals de la línia pedagògica dels centres educatius, a banda de promoure l'escola inclusiva.

D'altra banda, des del Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV), Marc Candela afegeix la necessitat de desenvolupar la llei de plurilingüisme que en el curs 2019-2020 s'aplicarà en educació secundària i formació professional.

Així mateix, el portaveu de l'STEPV apunta com a tema pendent treballar per la reducció d'horari lectiu del professorat, sobretot en primària, i aconseguir que les ràtios d'alumnes baixen de 25 a 23 en les aules.

Preocupació pel professorat interí que no ha superat les oposicions

Una altra de les preocupacions del sindicat de treballadors de l'ensenyament és el professorat interí que s'ha presentat a les oposicions i no ha superat les proves. "S'ha d'abordar amb la Conselleria d'Educació un pla d'estabilitat del professorat interí que no ha superat les proves en les recents oposicions massives i s'ha vist al carrer", ha explicat.

També et pot interessar

stats