Sis anys de presó a un home i a dos fills seus per intentar matar un familiar amb 25 punyalades al Puig

Els tres hòmens van acoltellar la víctima, de 46 anys, després d’una discussió en un bar del municipi

Ciutat de la Justícia de València
Ciutat de la Justícia de València

La secció quinta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a sis anys de presó cadascun un home i els dos fills per intentar matar a punyalades un familiar, nebot i cosí dels condemnats, el 3 d’agost del 2024 al Puig de Santa Maria.

Els tres hòmens han sigut considerats responsables d’un delicte d’intent d’homicidi amb l’agreujant d’abús de superioritat i l’atenuant de reparació parcial del dany. La sentència també els prohibix acostar-se a menys de 300 metres de la víctima, del seu domicili i del seu lloc de treball, i comunicar-s’hi per qualsevol mitjà durant vint anys.

Els condemnats hauran d’indemnitzar conjuntament la víctima amb més de 68.900 euros per les lesions i les seqüeles que li va causar l’atac. Abans del juí oral ja havien consignat 13.000 euros en concepte de reparació del dany.

Els fets van passar a primera hora de la vesprada del 3 d’agost del 2024, quan la víctima, de 46 anys, i son tio van coincidir en un bar del municipi i van iniciar una discussió que va acabar amb la intervenció de la Policia Local. Els agents van indicar al condemnat que podia presentar una denúncia per a resoldre el conflicte, però ell els va respondre que "això no servia per a res" i que telefonaria a la família perquè "passara el que haguera de passar".

Pocs minuts després, l’home i els dos fills van localitzar la víctima prop de la plaça de l’Ajuntament i, amb la intenció de posar fi a la seua vida, la van apunyalar simultàniament amb tres navalles. L’home va caure a terra i els tres condemnats van continuar l’agressió. En total, li van assestar més de 25 punyalades en zones vitals com el cap, el coll, el bescoll, el tòrax i l’abdomen, cosa que va impedir que poguera defensar-se. Després de l’atac, el van deixar estés al carrer, on el van auxiliar la Policia Local i els servicis sanitaris.

La víctima va patir moltes ferides i va necessitar tractament quirúrgic, ortopèdic, rehabilitador i psiquiàtric. Va tardar 135 dies a recuperar-se de les lesions. La sentència, dictada després d’un acord entre les parts sobre els fets i les penes, és ferma.

També et pot interessar

stats