La sinistralitat en l'AP-7 augmenta un 19% des de l'alliberament el 2019

Preocupa a la DGT com pot evolucionar la sinistralitat aquest estiu, després que amb l'alliberament de l'AP-7 i la fi de la pandèmia han augmentat la mobilitat i els accidents

Imatge d'arxiu d'un accident d'un camió de l'AP7 a Alcalà de Xivert
Imatge d'arxiu d'un accident d'un camió a l'AP-7 a Alcalà de Xivert / Twitter: @BombersDipcas

Preocupa i molt a la DGT com pot evolucionar la sinistralitat aquest estiu. L'alliberament de l'AP-7 i la tornada de la mobilitat amb la fi de la pandèmia han augmentat els accidents. Ara, l'alerta creix per l'ànsia viatgera en aquesta recuperada normalitat.

El del 2022 serà el primer estiu amb l'AP-7 totalment lliure de peatges i comença amb la llum d'alerta per l'augment de la sinistralitat a causa de l'increment del trànsit.

L'alliberament dels 600 quilòmetres de l'AP-7 va obrir la porta a un flux de vehicles històric.

Un 55% més de trànsit en dos anys

Si el 2019 a la Comunitat Valenciana circulaven per aquesta carretera poc més de 40.000 vehicles cada dia, el 2021, ja sense peatges, el tram Castelló-Alacant registrava vora 63.000 vehicles al dia, un 55% mes en només dos anys.

En aquest període la sinistralitat a l'AP-7 ha augmentat un 19%. Ja el 2022, de gener a maig, s'han registrat 57 sinistres amb quatre víctimes mortals al tram de l'AP-7 de la Comunitat Valenciana.

Les xifres condueixen a la preocupació i ja s'estan plantejant iniciatives per a abaixar la velocitat.

El govern català demana reduir la velocitat a 110 km/h

El govern català ja ha activat un pla de xoc a l'AP-7 pel volum de trànsit que hi ha a partir de l'estiu, i ha demanat al govern central reduir la velocitat a 110 quilòmetres per hora.

Per la seua banda, el RACC ha plantejat prohibir els avançaments de camions durant les franges horàries de més trànsit i en els trams més sensibles a causa de l'augment de la mobilitat i de les cues en vies com l'autopista AP-7.

Aquesta és una de les mesures que proposa el club de mobilitat per a millorar el trànsit, i considera que la proposta de reduir de 120 a 110 quilòmetres per hora el límit de velocitat permés en l'AP-7 "no és la solució" per a resoldre les congestions diàries.

456 persones mortes en les carreteres espanyoles enguany

Un total de set persones han mort aquest passat cap de setmana en sis sinistres mortals en les carreteres espanyoles. Entre les víctimes, es comptabilitzen dos motoristes morts.

Segons ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT), l'acumulat anual fins al 5 de juny són ja 456 persones mortes en accidents de circulació en les carreteres espanyoles.

Aquesta xifra està encara per davall de la sinistralitat en carreteres fins al 30 de juny del 2021, quan 460 van morir en sinistres; i a les 493 persones mortes en el mateix període del 2019, l'últim exercici previ a la pandèmia.

També et pot interessar