Setze detinguts a Alacant i Múrcia en la desarticulació d'una banda implicada en almenys 145 robatoris
L'especialitat del grup era cometre de manera reiterada saquejos amb força en xalets, cases de camp i naus agrícoles
Agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil, en el marc de l'operació conjunta Fauda-Northpark, han desarticulat un presumpte grup criminal acusat de cometre robatoris en habitatges i naus agrícoles d'Alacant, Múrcia, Albacete i Granada. Fins al moment, els agents han detingut setze persones a Alacant i Múrcia, encara que l'operatiu continua obert i no es descarten nous arrestos.
A més, els agents han practicat sis registres en municipis d'Alacant i Múrcia i s'han intervingut tres cotxes, joies o rellotges. El dispositiu ha permés esclarir més de 145 robatoris d'objectes i efectes valorats en més d'un milió d'euros, segons ha informat la Direcció Superior en un comunicat.
Fruit de l'intercanvi d'informació entre tots dos cossos sobre diverses organitzacions criminals amb vincles i connexions entre elles, la investigació policial es va centrar en este grup criminal. L'especialitat delictiva de la banda era presumptament cometre de manera reiterada robatoris amb força en xalets, cases de camp i naus agrícoles, així com sostraure cotxes —els posaven en marxa amb les claus que trobaven a l'interior dels habitatges— que després els utilitzaven per a cometre nous delictes.
El grup, assentat a la comarca del Baix Segura i a Múrcia, suposadament alternava l'àmbit geogràfic i estenia l'activitat delictiva a altres províncies. Després de perpetrar robatoris en demarcacions de competència de la Guàrdia Civil, l'institut armat i la Policia Nacional es van unir en l'operatiu.
Tots els detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat d'Instrucció d'Oriola, que ha decretat l'ingrés a la presó per a onze arrestats.
Mateix modus operandi en tots els robatoris
El modus operandi d'esta banda presentava semblances que van fer pensar els investigadors que els robatoris els cometien les mateixes persones, ja que, generalment, accedien als habitatges saltant o fracturant el tancat perimetral i després forçant la reixa d'una finestra o trencant a colps la porta.
Franquejat l'accés, els autors sostreien tota mena d'efectes de l'interior, com ara aparells electrònics, joies, diners i fins i tot estris personals. Presumptament, es desplaçaven d'un lloc a un altre amb vehicles que abans havien sostret en altres domicilis. En cada eixida duien a terme diversos robatoris amb el mateix mode d'actuació; variaven les rutes de fugida per a evitar ser detectats i els llocs utilitzats per a depositar els efectes robats i després traure'ls a la venda, segons han apuntat els investigadors.
Més llegit
-
A les portes d’un temporal hivernal que ens portarà neu i gelades abans de Reis
-
Temporal hivernal a la vista
-
Almenys 40 persones mortes i 115 ferides, algunes en estat crític, en l'incendi a l'estació suïssa d'esquí de Crans-Montana
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa
-
La balisa per als vehicles, l’abonament de transport únic o la pujada de les pensions: què canvia amb l’arribada del 2026?
-
Onze persones ateses i cinc hospitalitzades per l'incendi d'una finca de Paiporta