Serà 2019 l’any de la caiguda de Facebook?

L’expert Ferran Lalueza pronostica que Instagram i Tik Tok seran les xarxes protagonistes enguany, mentre que les 'stories' i la missatgeria instantània es consoliden.

Serà 2019 l’any de la caiguda de Facebook?
Serà 2019 l’any de la caiguda de Facebook?

Comença un nou any i també en les xarxes socials es fan previsions de quines seran les tendències enguany. La paraula clau per a Ferran Lalueza serà la de “credibilitat”. Segons el professor de Mitjans Socials de la Universitat Oberta de Catalunya, els escàndols que s’han viscut en 2018 amb l’ús de les dades personals en xarxes com ara Facebook reclamen un canvi en aquest sentit.

“Quan compartim continguts amb les persones que ens segueixen, si perdem la credibilitat tot el sistema s’afona. La gran batalla serà recuperar la credibilitat perduda”, ha assenyalat Lalueza. Altres de les paraules clau per a enguany en xarxes socials seran missatgeria instantània, continguts de vídeo, brevetat, i es consolidarà el format de les Stories, és a dir, els continguts efímers que només duren 24 hores.

Una altra de les novetats que Ferran Lalueza pensa que serà protagonista enguany serà que els anomenats “influencers” hauran de treballar en continguts que siguen rellevants per als segments de públic a què es dirigeixen. “Hi haurà una mena de filtre que separarà els influencers que realment aporten valor a les marques d’altres que han anat al rebuf d’aquesta tendència”.

Hi haurà 'sorpasso' d’Instagram a Facebook?

Per a Ferran Lalueza, Facebook té els dies comptats com a xarxa hegemònica. Comenta que fa un any ja pensava així, i encara no s’havia produït l’escàndol de la filtració de dades dels usuaris i de les usuàries de Cambridge Analytica. Aquest expert opina que en un marge de temps relativament curt, entre tres i quatre anys, el gegant tecnològic ja no tindrà el paper central que ha tingut fins ara.

“En algún punt de 2019 podria donar-se el 'sorpasso', el fet que Instagram acabe superant l’empresa mare,  la matriu Facebook, com a xarxa social hegemònica”. Una altra xarxa que Lalueza assenyala com a protagonista enguany és Tik Tok, un canal que conjumina música, novetat i frescor; per a l’expert, ingredients que atrauran el públic adolescent.

També et pot interessar