El sector del taxi es reivindica contra l’obertura al trànsit de Colom: “És un pas arrere”
La Federació Sindical del Taxi de València considera que va en contra d’una mobilitat sostenible, menys contaminant, i no millora l'ús del transport públic
El sector del taxi s’“oposa frontalment” a la nova proposta del govern de l’Ajuntament de València que permetrà l’accés privat al carrer Colom des de la plaça de la Mar. Així es reivindica la Federació Sindical del Taxi de València, que considera que “és un pas arrere” per als ciutadans i va en contra del progrés de la ciutat “cap a una mobilitat sostenible, menys contaminant i més eficient”.
La federació ha establert diverses reunions amb l’actual regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, en les quals els ha comunicat la intenció de permetre l’accés a la via de Colom en les pròximes setmanes.
Alhora, s’eliminarà un carril de Taxi-EMT i, des de la federació, són clars: “No ens sembla normal que es facilite el pas de vehicles privats al centre de la ciutat, col·lapsant el trànsit i contaminant el nostre aire. S’està usant el carrer Colom com a autopista per a creuar la ciutat d'una banda a l’altra, en comptes d'agilitzar i millorar la xarxa de transport públic”.
No obstant això, la federació subratlla l’esforç i l’actitud dialogant del regidor i les noves millores per al sector del taxi, com són les noves parades al centre i l’aprovació de nous girs en punts de congestió de trànsit, que milloren l’eficiència del servei en algunes zones.
Assenyalen que el regidor també s'ha compromés a continuar amb la col·locació de panells informatius en pals o en parades de taxi, amb informació de tarifes i altres aspectes del servei.
Finalment, indiquen que algunes propostes segueixen a l'espera d'estudi. En són exemples la creació d'una parada de taxis a la zona de la plaça de la Reina, una altra a l'avinguda Marques de Sotelo amb plaça de l'Ajuntament, un nou carril de taxi a l'avinguda Manuel de Falla per a poder girar al pont Nou d'Octubre o permetre al taxi l'accés al centre pel carrer Navarro Reverter.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions