Save the Children forma professorat d’infantil i primària en la detecció dels abusos sexuals

Els mestres són clau a ajudar les criatures a identificar i contar el que els està passant

Sessió de formació a professorat sobre com detectar els abussos sexuals a l'aula / À Punt NTC

Un de cada cinc xiquets i xiquetes del primer món ha patit abusos sexuals durant la infància i en el 90% dels casos, dins del cercle de confiança del menor. El professorat, en l'entorn de l'aula, és una peça clau en la detecció d'aquests casos. Per això Save the Children imparteix cursos de formació per a docents, perquè estiguen alerta a qualsevol senyal. 

En un gran nombre de casos, les xiquetes i xiquets que pateixen abusos no ho conten fins que són adults. En aquests casos ningú va detectar què els passava quan estaven patint vexacions i no li van poder contar a ningú el que els feien en el seu cercle de confiança.

Per a intentar posar-hi remei, l’ONG Save The Children està impartint cursos a professorat d’infantil i primària sobre com actuar amb l'alumnat, ja que tenen uns ulls privilegiats per passar el dia a dia a l’aula amb l’alumnat. 

Primer formen alguns professors i professores, que, al seu torn, en formen altres. Amb aquest efecte multiplicador esperen poder arribar a 1.800 professors i 35.000 alumnes, ha indicat en declaracions a À Punt el tècnic d’incidència política i social de l’ONG, Yohara Quílez. 

Inma Herrero és mestra d’infantil i treballa amb criatures de cinc anys. Diu que, quan els passa alguna cosa, moltes vegades ho detecta. Per la seua banda, Iván Pérez diu que l’escola és un reflex de la societat i que, el que passa fora, també està dins de l’aula. Per això el seu deure és intuir-ho i observar-ho i previndre-ho. 

Però també és molt important escoltar, segons explica una de les formadores de la sessió a la qual ha assistit À Punt. Cal parlar amb el xiquet o la xiqueta a soles, sense jutjar-lo ni revictimitzar-lo, escoltar-lo amb tranquil·litat i acompanya-lo durant el procés. 

També et pot interessar

stats