Sanitat inicia el tràmit per a implantar l'empaquetatge genèric del tabac
Fins al 23 d'abril, la ciutadania i les associacions poden accedir a la consulta pública i fer les seues aportacions al projecte
La ministra de Sanitat, Mónica García, ha anunciat que aquest mateix dilluns es traurà a consulta pública la reforma del reial decret pel qual es fixarà l'empaquetatge genèric del tabac, una mesura inclosa en el Pla Integral de Prevenció i Control del Tabaquisme, aprovat juntament amb les comunitats autònomes divendres passat.
Des d'aquest dilluns i fins al 23 d'abril, la ciutadania, les organitzacions i les associacions poden accedir a la consulta pública prèvia i fer les seues aportacions al projecte. "Es tracta d'una mesura que ja s'està aplicant actualment en molts països com Austràlia, França, Noruega i Dinamarca i que està tenint uns efectes evidents", ha afirmat la ministra, durant la seua intervenció en els Desdejunis Sociosanitaris d'Europa Press.
En concret, el reial decret regularà determinats aspectes relatius a la fabricació, presentació i comercialització dels productes del tabac, així com dels productes relacionats. El text també inclou la prohibició d'additius i components que confereixen aromes al tabac i productes relacionats com els vapejadors.
García ha assegurat que l'evidència científica demostra que l'empaquetatge genèric és una mesura "efectiva i que ajuda al fet que el mateix empaquetat no funcione com a reclam publicitari en si mateix, el faça menys atractiu i contribuïsca a prendre la decisió de deixar de fumar". Així, aquest projecte deriva de la necessitat d'introduir diferents millores, encara no contemplades en la regulació harmonitzada de la Unió Europea, i que han sigut identificades durant els últims anys.
En aquest sentit, es disposa en l'actualitat d'una varietat de productes amb característiques diferenciades, amb tabac o sense, amb nicotina o sense, amb components electrònics o sense, i, fins i tot, amb aspectes híbrids de complexa catalogació, que suposen "un desafiament" i sobre els quals resulta "necessari" aportar l'adequada resposta tècnica a fi de garantir la deguda protecció de les persones, segons Sanitat.
La present iniciativa normativa pretén també oferir una major claredat, uniformitat i seguretat jurídica en el mercat de productes de tabac i productes relacionats, tenint en compte el seu desenvolupament a escala estatal i europea.
Més llegit
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
L'incendi de la Calderona evoluciona favorablement, però es manté l'orde d'evacuació per al veïnat de Gátova fins que es done per estabilitzat
-
Estabilitzat l'incendi de Segorbe que ha cremat vora 632 hectàrees de la Calderona
-
Trobat el cadàver d'un home desaparegut després d'entrar de nit a la mar a Benicarló
-
Mor una persona en un accident de trànsit a la CV-35, a l'altura de Paterna
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
23.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
22.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge