S'obri el túnel que connecta l'A-3 des de Madrid amb la V-30 cap al port de València

És una reivindicació històrica de transportistes, conductors i veïns de Xirivella, el municipi de l'Horta més afectat.

Tram en construcció del túnel que connecta l'autovia A-3 des de Madrid amb la V-30
Tram en construcció del túnel que connecta l'autovia A-3 des de Madrid amb la V-30 / Europa Press

Hui divendres, 3 d’agost, s’obri al trànsit el túnel que connecta l'autovia A-3 des de Madrid amb la V-30 en direcció al port de València. La construcció d’aquest túnel és una reivindicació històrica de transportistes i conductors, però també dels veïns de Xirivella, el municipi de l'Horta més afectat, ja que suporta un gran volum de pas de camions pel nucli urbà.

Les obres d’aquest tram, pel qual passen més de 80.000 vehicles cada dia, es van iniciar al final d’agost de 2017 amb un pressupost de 10,18 milions d’euros.

Les obres han consistit en la construcció d’un ramal d’aproximadament dos quilòmetres de llargària, que permetrà la connexió directa des de l’A-3 en sentit a València fins a la V-30 en direcció al port, s’evita així el pas per la glorieta de la CV-403 a Xirivella. Per a fer-ho, han construït un pas inferior amb una llargària de més de 500 metres, format per murs coberts per una llosa de formigó.

L’alcalde de Xirivella, Ricard Barberà, ha assegurat a Les notícies del matí que aquesta ha sigut una reivindicació que havia crescut en el temps a causa de l’augment del volum del trànsit i la proximitat del municipi a València.

En aquest sentit, l’alcalde de Xirivella ha manifestat que amb el túnel es reduirà no sols el trànsit, sinó també el soroll a la carretera, per la quantitat de camions que hi transiten.

D’altra banda, Barberà ha criticat la tardança amb què ha arribat la construcció del túnel a causa de, segons l’alcalde, l’infrafinançament de la Comunitat Valenciana i per no executar correctament els pressupostos en matèria d’infraestructures.

També et pot interessar

stats