Controlat l'incendi forestal que amenaçava les vivendes de Riba-roja
Les flames, que es van iniciar prop de la urbanització Masia de Traver, va obligar a activar la situació 1 del pla contra incendis, encara que no es va desallotjar cap vivenda
L'incendi forestal que envoltava la urbanització Masia de Traver de Riba-roja de Túria, declarat este dijous a la vesprada, s'ha donat per controlat hui divendres a les 17:00 hores, segons ha informat el Consorci Provincial de Bombers de València.
El dispositiu de canons antiincendis ha permés salvar del foc les vivendes. Els efectius terrestres tracten d'extingir el foc i, per a avançar en esta tasca, han comptat amb un mitjà aeri al llarg del matí, com han apuntat des d'Emergències.
Tot i que la proximitat de les flames a algunes vivendes de la urbanització va fer saltar les alarmes, el dispositiu antiincendis, conegut com a Guardian, va demostrar l'efectivitat i, gràcies al fet que va refrescar la zona, el foc no va arribar a tocar cap vivenda.
De fet, la proximitat de les flames a les cases era tanta que va portar Emergències a declarar la situació 1 del pla especial contra incendis forestals (PEIF) este dijous, encara que no va caldre desallotjar-ne cap pel foc.
Inicialment, es va considerar l’incendi únicament de vegetació, però en veure com evolucionava, prompte es va reclassificar com a forestal.
L'incendi de Riba-roja de Túria es registrava la mateixa vesprada en què van saltar les alarmes a Paiporta (Horta Sud), on hi va haver un altre foc prop de l'estació de Metrovalència, que va agafar molta virulència en poc de temps.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
La vaga de Metrovalència i el Tram d’Alacant tindrà entre el 75% i el 80% de servicis mínims: consulta els horaris definitius durant Falles
-
Bernabé convida Catalá a convocar una junta de seguretat si vol solucionar l’arribada dels trens de Rodalia a València
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
Divendres assolellat i cap de setmana estable, però fresc, amb un episodi de pluges dèbils i disperses dissabte
-
Els preus del dièsel i la gasolina es disparen amb la pujada més gran en quatre anys
Més vist
Més escoltat
-
13.03.2026 | 90 minuts
-
13.03.2026 | Terra de bous
-
12.03.2026 | Les notícies del migdia
-
13.03.2026 | El musical ‘Goya, la melodía de una leyenda’ arriba al Teatre Olympia de València
-
13.03.2026 | Les notícies del matí
-
13.03.2026 | "Festes", amb Pepa Gómez | Pepe García Bosch, 50 anys com la veu de l’Ofrena