Risc extrem d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana per a este dissabte

Emergències alerta de les tempestes seques a l'interior de les províncies de Castelló i València, que podrien originar incendis per llamps

Zona afectada per l'incendi de Teresa de Cofrentes
Zona afectada per l'incendi de Teresa de Cofrentes / EFE

Cap de setmana complicat pel que fa als incendis forestals a la Comunitat Valenciana. Encara que durant l'actual onada de calor els focs no s'han acarnissat tant a casa nostra com ho han fet a la resta d'Espanya —a excepció de l'incendi declarat a Teresa de Cofrentes i que ha cremat 504 hectàrees—, per a este cap de setmana s'ha demanat especial precaució davant de l'alt risc d'incendis forestals que presenten els nostres boscos.

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha establit l'alerta pel nivell de preemergència extrem per risc d'incendi forestal per a este dissabte a tota la Comunitat Valenciana. Demanen molta precaució amb les tempestes seques a l'interior de les províncies de Castelló i València pels llamps, que també poden provocar incendis.

L'112 alerta que les altes temperatures, que poden superar els 43 °C en alguns punts de la província de València, contribuirà a la dessecació del combustible forestal i augmentarà el risc d'incendi. És per això que demanen extremar la precaució en espais forestals i recorden la prohibició d'encendre foc en estes zones.

“Molta atenció als pròxims dies, perquè tindrem una situació molt adversa a causa de les altes temperatures, amb els impactes que pot provocar en la salut, sobretot dels més vulnerables, i en els incendis forestals, entre altres aspectes”, explica l'Aemet en el seu compte d'X.

A pesar que els primers dies d'agost van ser frescos, l'onada de calor persistent que va començar el dia 3 es prolongarà almenys fins al dilluns 18. Això podria provocar que les tres primeres setmanes d'agost siguen les més càlides a la Comunitat Valenciana des d'almenys el 1950.

També et pot interessar

stats