Retiren 5.000 tones de residus per la dana Adam a la Font d'en Carròs i el Campello
El conseller d'Emergències, Vicente Martínez Mus, afirma que l’objectiu és buidar els punts d’arreplega “en pocs dies”
La Generalitat, en coordinació amb els ajuntaments, ha posat en marxa un dispositiu extraordinari per a retirar i gestionar els milers de tones de materials i residus generats per la dana Adam i ja n'han retirat vora 5.000 tones entre els centres de la Font d'en Carròs (Safor) i el Campello (Alacantí).
En la seua visita este dilluns al punt de transferència de la Font d'en Carròs, el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha destacat que el dispositiu “ha permés ajudar els municipis a buidar els residus dels carrers i aclarir les vies públiques amb rapidesa per a facilitar la recuperació de la normalitat al més prompte possible”.
Els ajuntaments de la Safor han habilitat 11 punts i els de la Marina Alta altres cinc per a facilitar la retirada dels residus i estris acumulats a conseqüència de les inundacions, segons ha detallat la Generalitat en un comunicat.
En el dispositiu participa un centenar de treballadors de l'empresa pública Vaersa, que col·laboren durant tota la setmana en distints municipis amb els equips d'empreses especialitzades incorporats a les tasques de retirada.
A la Safor, la Generalitat treballa amb el Consorci de Residus V5-COR en una instal·lació provisional habilitada en una nau de la Font d'en Carròs per a rebre i gestionar els residus procedents dels municipis d'este àmbit. Mentre, a la Marina Alta, el Consorci Mare s'encarrega de traslladar els materials arreplegats a la planta del Campello.
El conseller ha agraït a tots dos consorcis “la seua ràpida resposta i col·laboració” en la posada en marxa d'este dispositiu extraordinari. Oliva (Safor) i els Poblets (Marina Alta) són els municipis on s'ha acumulat un major volum de materials, per la qual cosa s'estan reforçant les tasques de retirada i el suport als ajuntaments per a traslladar els estris de gran grandària.
Martínez Mus ha subratllat també l'experiència adquirida després de la dana del 2024, que ha permés adaptar els procediments a les circumstàncies actuals. “El que vam aprendre aleshores ens ha servit per a desenvolupar uns protocols que estan sent molt eficients”, ha afirmat el conseller, qui ha afegit que l'objectiu és que els punts d’apilament de residus es buiden “en pocs dies”.
Per la seua banda, el president del Consorci V5-COR, Elio Cabanes, ha explicat que els treballs se centren a retirar els residus dels municipis i separar-los per a traslladar-los a les plantes de reciclatge, “per a reintroduir-los de manera circular una altra vegada en el dia a dia de la vida de la gent i intentar que tot torne a funcionar”.