El retard policial en el control de duanes deixa vora 80 passatgers en terra a l'aeroport de Castelló

Un grup d'aquests afectats eixiran en direcció a Londres aquesta nit des de l'aeroport de Manises

Aeroport de Castelló / GVA

Vora 80 persones es van quedar aquest dimarts en terra a l'aeroport de Castelló en un vol de Ryanair que tenia per destinació Stansted (Londres). L'aerolínia irlandesa va decidir partir amb retard perquè no hi havia en aquell moment agents policials per a realitzar el control de duanes, segons diverses fonts presencials.

Els agents (que no estan de forma permanent al recinte) van patir un retard, segons apunten fonts presents al recinte. En tot cas, al vol sí que van viatjar 20 passatgers, que pogueren pujar a l'avió una vegada arribaren els agents de duanes. La resta no va poder fer el mateix perquè el pilot va decidir no demorar més el vol, segons fonts consultades per À Punt. La Policia Nacional ha declinat fer declaracions sobre aquest tema.

L'aeroport de Castelló, per la seua banda, ha explicat que va ajudar a gestionar taxis i transports perquè els passatgers que resultaren afectats per aquesta situació no feren nit al recinte. Un grup d'aquests afectats, de fet, tenen previst volar a Londres partir aquesta nit des de l'aeroport de Manises (Horta Sud).

Ryanair té dues rutes entre Castelló i el Regne Unit que operen quatre vols setmanals. Des de l'entrada en vigor del Brexit és obligatori passar el control de duanes abans de pujar a un avió.

Els afectats parlen de caos

Una de les turistes angleses, Jane, comenta els fets. "Aparentment la policia que controla la frontera, que controla els passaports, va arribar 40 minuts tard. No deixaren pujar ningú i l'avió va enlairar-se". 

Barry, un altre compatriota, remarca també visiblement molest, que "el personal de l'aeroport no tenia cap protocol d'actuació, no oferiren cap ajuda. Estàvem als voltants de l'oficina del gerent. Era un caos, gent bramant, la policia de l'aeroport no va prendre el control, saps, per a calmar els afectats. Era caòtic, totalment caòtic".

El malestar és general. Abdulwahid ho explica també amb contundència: "Estic molt enfadat. He gastat vora 400 euros des d'anit i sé que Ryanair no ens ho pagarà mai. Ja he tingut problemes amb ells en el passat i mai contesten als correus, ni paguen a ningú. Ho sé de sobra", lamenta.

També et pot interessar