Un restaurant ens pot cobrar el pa si no l'hem demanat?

Una sentència recent ha donat la raó als clients, que van haver de pagar set euros per un pa que no havien ni demanat ni consumit

Imatge d'arxiu d'una cistella de pa / À Punt NTC

Un restaurant ens pot cobrar el pa si no l'hem demanat? Una sentència judicial recent diu que no, i per això un tribunal ha obligat un establiment a tornar als comensals els set euros que els va cobrar pel servei de pa més els interessos. Els clients ni l’havien demanat ni el van consumir i tampoc apareixia en cap lloc per escrit.

I és que la llei general de consumidors indica que aquesta pràctica és un frau. “L’establiment té l’obligació de posar preu a tot allò que tenen a la venda, amb l’IVA inclòs”, explica Pau Bernat, president de Facua a la Comunitat Valenciana. “Per força, ha d’estar escrit en una pissarra o en la carta”, conclou.

I aquesta regla no és només per al pa, sinó que s'aplica per a qualsevol producte. Tot i ser una xicoteta quantia, des de Facua recomanen dirigir-se als tribunals, a les organitzacions de consumidors o bé acudir a les institucions públiques. “Hem de denunciar el que ens ha ocorregut perquè s’investigue i se sancione”, aclareix Bernat.

També et pot interessar