Es reprén la circulació de la línia 1 de Metrovalència entre Picassent i Castelló

La renovació de la via ha obligat a la suspensió del servei entre el 6 i el 16 d'abril, període en el qual s'ha oferit servei alternatiu d'autobús

Un dels trams renovats amb les obres
Un dels trams renovats amb les obres / GVA

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) recuperarà dilluns, des de primera hora, la circulació ferroviària en la línia 1 de Metrovalència (Bétera-Castelló) després de concloure les obres de renovació de via en el tram Picassent-Castelló. Uns treballs que han obligat a la suspensió del servei entre el 6 i el 16 d'abril, període en el qual s'ha oferit servei alternatiu d'autobús a la zona afectada, com han informat des de la Generalitat.

Les obres de renovació de via i passos a nivell se sumen als treballs fets l'any passat en aquesta mateixa línia, així com en les línies 2 —Llíria - Torrent Avinguda— i 3 —Rafelbunyol-Aeroport— de Metrovalència. En aquests dies s'han renovat quatre desviaments, cinc passos a nivell, cinc topalls i més de 400 metres de via entre Alginet i Benifaió i a Font Almaguer, a més de millorar el traçat en diferents trams a Picassent i Alberic.

Segons la Conselleria de Transports, l’objectiu de les actuacions és renovar diferents trams d'aquestes línies i aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat i comoditat.

Més de 30 milions per a restaurar les tres línies 

La primera fase d’aquestes intervencions es va realitzar l'any passat, quan s'actuà sobre aparells de via com ara desviaments, fuites o travessies, i sobre passos a nivell amb trànsit de vehicles i vianants, i entre andanes. El 2022 es canviaren 48 desviaments, 50 passos a nivell de vehicles i 21 per als vianants o entre andanes, i es van renovar prop de cinc quilòmetres de via.

Unes actuacions pressupostades en més de 32 milions d'euros que s'han executat per a reparar la deterioració que pateixen aquests elements, provocada pel pas del temps i l'efecte de les condicions climatològiques.

Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que més problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen que els reemplacen a curt o mitjà termini.

També et pot interessar

stats