Reparteixen menjar en un edifici ocupat del centre de València per a visibilitzar els efectes de la pandèmia
La plataforma Esperança Obrera vol evidenciar la pobresa que deixa “el capitalisme” i la “crisi de la Covid-19”.
Han convertit un edifici buit del carrer del Pintor Sorolla de València en un alberg per a famílies desnonades i un magatzem solidari on aquest dilluns han organitzat el primer repartiment de menjar a les famílies vulnerables. És el que ha fet la plataforma Esperança Obrera en un immoble cèntric de la ciutat de València per a traure al carrer els efectes que està deixant la pandèmia entre les famílies més vulnerables.
Aquesta plataforma va ocupar fa quasi una setmana l’immoble amb la intenció de destinar-lo a una finalitat social. De fet, aquest matí ja han fet el primer repartiment solidari a vora 200 famílies sense recursos. Admeten que l’ocupació no és la solució, però amb aquest fet volen fer un acte simbòlic. “Un alberg no soluciona res, un banc d’aliments no soluciona res, però sí que volem aprofitar per a visibilitzar la pobresa i la misèria que està engendrant el capitalisme amb tota la crisi de la Covid en ple centre de València”, com afirmava Fermín Turia, portaveu del Front Obrer.
D’altra banda, el col·lectiu denunciava aquest dilluns que la policia ha intentat desallotjar-los sense cap orde judicial, per això la plataforma Esperança Obrera ha anunciat que interporsarà una denúncia perquè l’intent de desallotjament no és legal, com aclaria Turia per a À Punt: “Estem redactant la denúncia, que esperem presentar-la al més prompte possible, perquè siga dissuasòria i la policia sàpia que no podrà entrar a l’edifici de manera il·legal”.
En aquest sentit, Turia apuntava que els agents que pretenien desallotjar-los “incompleixen la seua pròpia llei. No es pot ordenar un desallotjament immediat quan nosaltres hem fet una comunicació formal amb la propietat i una comunicació a la policia, i aquesta ja té identificades les persones contra les quals ha d’emprendre un procediment judicial”, explicava.
Des d’aquest col·lectiu anuncien que hi haurà més repartiments solidaris de menjar i joguets a l’edifici ocupat del carrer del Pintor Sorolla durant els pròxims dies.
Més llegit
-
El govern portarà al Congrés divendres dos decrets amb la renovació automàtica del lloguer i més protecció contra els desnonaments
-
Emergències gestiona 24 incidències per les fortes tempestes a la Plana d'Utiel-Requena, València i la Plana Baixa
-
Ford avisa a la plantilla: "El marge per a continuar augmentant concessions o costos s'ha esgotat"
-
Un alt càrrec va informar a Mus que en el Cecopi parlaven de perill “imminent” de Forata i minuts després “treien ferro”
-
Canvia la dinàmica meteorològica i es revertix la tendència seca
-
Acord entre Urbagestión i Maricarmen perquè torne a sa casa
Més vist
-
29.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
28.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
29.09.2026 | Informatiu migdia
-
Panorama | La Intel·ligència Artificial, les donacions en vida i la crisi del xicotet comerç
-
Néstor penja els guants
-
26.09.2026 | Gala d'elecció de les candidates a falleres majors de València 2027