Renfe cancel·la 18 trens a la Comunitat Valenciana per la vaga d'interventors

Foment assegura la circulació d'entre un 50% i un 75% dels rodalia a València.

Estació amb trens de llarga distància, en una imatge d'arxiu
Estació amb trens de llarga distància, en una imatge d'arxiu / Europa Press

Davant de la vaga d'interventors, convocada pel sindicat CCOO, Renfe ha cancel·lat per a divendres un total de 154 trens dels habitualment programats. Concretament, aquesta mesura afecta 84 combois d'AVE i de llarga distància, i uns altres 70 de mitja distància.

Renfe ha suprimit 18 trens a la Comunitat Valenciana. En concret, s'han cancel·lat huit trens del servei entre València i Madrid, sis AVE i dos Intercity. Entre Alacant i Madrid estan afectats quatre trens d'alta velocitat i, entre Barcelona i Alacant, són sis les circulacions afectades, segons les dades facilitades per Renfe. 

En el cas de les línies de rodalia, estan afectades la C3 (València-Utiel) i la C5 (València-Caudiel), que són les úniques amb l'obligació de tindre un interventor a bord. 

Amb aquesta convocatòria, els sindicats denuncien la "falta de personal" que presenta el col·lectiu d'interventors que, segons el sindicat, "fa impossible prestar un servei de qualitat amb la seguretat desitjable per als viatgers".

Els trens parats representen el 21,7% dels AVE que solen circular un divendres, i el 34,6% dels de mitja distància. Així mateix, el Ministeri de Foment ha assegurat la circulació d'entre un 50 i 75% dels trens de rodalia a València.

Per a determinar aquests serveis mínims, fonts del Ministeri de Foment mantenen que han tingut en compte que la vaga s'ha convocat en un dia "d'excepcional mobilitat de viatgers", ja que coincideix amb un dia de jornada laborable i de l'inici del cap de setmana.

"Paguen per un servei que no reben"

Segons assegura el sindicat, el nombre de trens d'AVE i de llarga distància que circulen sense interventor a bord ha augmentat, de manera que els "viatgers paguen per un servei que no reben". Per a CCOO, aquesta situació és encara "més greu" quan el tren que circula sense interventors és dels considerats de servei públic, els regionals o de mitja distància, que reben una subvenció de l'Estat.

També et pot interessar

stats