Renfe admet que ha empitjorat la puntualitat de tots els trens de rodalia

La xarxa de rodalies de València és la que presenta pitjors registres.

Imatge d'un tren de rodalia
Imatge d'un tren de rodalia / Europa Press

Renfe ha admés que totes les seues xarxes de rodalies presenten uns registres de puntualitat pitjors als de fa cinc anys, i València és la xarxa que presenta els pitjors registres. 

Renfe ha explicat que una circulació és impuntual quan arriba a la destinació amb més de tres minuts de retard, de manera que qualsevol tren que arriba amb un retard inferior a aquest es considera que ho fa amb puntualitat.

La xarxa de rodalies de València és la que pitjors registres ha presentat durant el primer semestre. De fet, és l'única on la puntualitat del trens no va arribar al 90% (88,8%), la qual cosa suposa 1,7 punts percentuals menys que el 2017 i 9,2 menys respecte del 2013, fet que suposa la major de les caigudes.

Després de València, les xarxes que presenten pitjors registres de puntualitat són les de Múrcia (92,2% dels seus trens es consideren puntuals), Barcelona (93,9%), Santander (95,2%), Astúries (95,3%) i Madrid (95,7%).

Trens suprimits

Pel que fa al percentatge de serveis de trens suprimits, la xarxa de rodalies també és la que presenta pitjors dades, ja que si en 2013 va registrar un 0,1% de suspensions, en el primer semestre del 2018 n’ha assolit el 4,5%. No hi ha cap altra xarxa que arribe a l’1% de trens suprimits, sent les xarxes de Madrid (0,6%), Múrcia (0,5%), Barcelona, Sevilla i Bilbao (totes elles amb un 0,4% de suspensions) les que presenten registres més elevats. Els principals motius de supressió total per causes imputables a Renfe són les avaries de material o la gestió de l'operador.

També et pot interessar