El Regne Unit prohibeix als 'influencers' utilitzar filtres de bellesa en Instagram
Tenen prohibit posar-los en les publicacions sempre que ho facen amb fins econòmics.
Els usuaris d'Instagram del Regne Unit ja coneixen la nova sentència de l'organisme regulador de la publicitat (ASA, per les seues sigles en anglés) que els obliga a eliminar qualsevol classe de filtre de bellesa que s'utilitze per a promocionar productes o per a obtindre un benefici econòmic per part de les marques que patrocinen.
Destaca que aquesta curiosa mesura no ha eixit del si de l'ASA, sinó d'una usuària, Sasha Pallari que ha creat tendència a partir de la campanya #filterdrop, que promou l'eliminació d'aquests tipus de tàctiques comercials. Pallari considera que aquests instagramers podrien ser considerats uns estafadors pel fet que amaguen la seua vertadera aparença amb filtres que esborren porus i grans i deixen unes textures en la pell immillorables.
A més, aquesta usuària creu que l'ús indiscriminat de filtres genera una pressió enorme sobre els adolescents per lluir perfectes, ja que, inculca uns estàndards de bellesa que són completament irreals.
Després d'un temps que Pallari denunciara aquesta situació a l'ASA, l'organisme ja s'ha posat mans a l'obra i ha sancionat un parell de comptes que van utilitzar el filtre Perfect Tan que a més de bronzejar, aporta un efecte aerògraf.