Les reclamacions per factures elèctriques i mòbils augmenten un 15% durant 2023

Les associacions d'usuaris consideren que encara hi ha poca cultura de la reclamació per serveis defectuosos i que falten més inspeccions de l'administració

Les associacions de consumidors es concentren per a concienciar sobre la importància de fer reclamacions / À Punt NTC

Les queixes més nombroses dels consumidors el 2023 han sigut per factures elèctriques i telefonia mòbil. Tot i que en general les reclamacions creixen vora un 15%, les associacions d'usuaris consideren que encara hi ha poca cultura de la reclamació per serveis defectuosos i que falten més inspeccions de l'administració. 

Precisament per a reivindicar els drets del consumidor i crear consciència, aquest divendres s'han concentrat al Mercat Central de València i han fet un discurs, com ho va fer el president dels Estats Units el 1962. Molt ha canviat des d'aquell moment i des que Nacions Unides el va commemorar proclamant, el dia 15 de març, com el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, el 1983. Ara, les noves formes de consum a distància han revolucionat el mercat i cal més informació en drets, segons explica Facua.

La compra per Internet és un dels factors que dificulta els drets dels consumidors i fins i tot genera estafes molt elaborades i difícils de detectar, més encara entre la gent jove o la més major, generalment col·lectius més vulnerables.

Per això, aquest divendres és una jornada per a informar els consumidors que reclamar és un dret quan un producte o servei no ens convenç, perquè saber com i quan reclamar millora el comerç, segons defensa la Unió de Consumidors, que aposta perquè es facen canvis en productes i serveis.

També et pot interessar

stats