És la realitat virtual el futur de les xarxes socials?

Les "stories" o històries són l'última moda en el món digital. Però quin és el pas següent?

Les "stories" o històries, l'últim crit en xarxes socials
Les "stories" o històries, l'últim crit en xarxes socials
24 de maig 2018 - 13:12

Són missatges efímers amb data de caducitat: 24 hores. Després, desapareixen com si mai abans hagueren existit. D'aquesta manera, mantenen un cert caràcter secret, ja que es comparteix un estatus o situació determinada sense deixar una marca permanent, fet que convida a l’usuari o la usuària a entrar i fer una ullada. Són les anomenades stories o històries, una forma de comunicació que s'ha fet molt popular en les xarxes socials, especialment entre el públic més jove. La primera va ser Snapchat, però de seguida la van seguir Instagram, WhatsApp i també Facebook. 

Precisament, aquesta última ha donat a conéixer recentment les primeres dades sobre la utilització d'aquest format: 150 milions d'usuaris i usuàries fan servir diàriament Facebook Stories. Una xifra redona que ja fa pensar la companyia de Marck Zuckerberg a incloure-hi publicitat. Són moltes persones connectades a aquest format, però Instagram en té 300 milions, i WhatsApp 450, malgrat que les tres empreses pertanyen al mateix grup empresarial liderat per Zuckerberg. Tanmateix, són les stories l'evolució natural de les xarxes socials? Quin seria el pas següent?

El professor del departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló i director de Comunicació d'aquesta institució, Paco Fernández, ha explicat en Les Notícies del Matí que la realitat virtual serà l'evolució natural d'aquest format. En aquest podcast es poden sentir més declaracions del docent i conéixer més informació al voltant d'aquest tema.

També et pot interessar

stats