Quines implicacions té la variant de l’A-38 per a Cullera i Favara?

És la inversió del govern espanyol en infraestructures més gran a la Ribera Baixa.

VÍDEO | Quines implicacions té la variant de l’A-38 per a Cullera i Favara?

El nou tram de la variant A-38 entre Cullera i Favara, que s’ha inaugurat aquest dijous, ha costat 150 milions d'euros, la inversió en infraestructures més gran que mai ha fet a la Ribera Baixa el govern espanyol.

Amb aquest, es posa fi al punt negre més mortífer de tot l'Estat, el que ha liderat les estadístiques més negres. Especialment, en un tram de poc més de 10 quilòmetres de l'N-332, en 2013 hi hagué 23 accidents, amb 8 morts i 29 ferits greus.

La nova carretera, amb una entrada pel sud, ajudarà a descongestionar el vial nord de Cullera, especialment problemàtic durant els mesos d'estiu.

Però tot té una cara i una creu. La infraestructura, paralitzada des de 2010, arriba tard per a molts, quan ja s'ha alliberat l'AP-7. Així, part del veïnat pensa que pot ser la ruïna per als bars i restaurants.

En la nova variant destaca aquest viaducte sobre el Xúquer, bessó del pont de Ferro de l'entrada de Cullera, amb 1.400 tones d'acer i un arc metàl·lic de 90 metres d'alçària.

També et pot interessar