Quatre línies de bus llançadora reforçaran el corredor València-Castelló i la connexió amb la Safor, la Costera i la Ribera

La Generalitat posa en marxa 76 trajectes nous per a agilitzar el servei de rodalies i oferir alternatives "sostenibles" de transport públic

Cartell promocional del nou servei d'autobusos llançadora
Cartell promocional del nou servei d'autobusos llançadora / À Punt NTC

Amb l'objectiu d'agilitzar el servei als usuaris de rodalies, la Generalitat ha posat en marxa quatre línies d'autobús que reforçaran la connectivitat interurbana i comarcal en la Comunitat Valenciana. Els nous trajectes, un total de 76 comptant tots dos sentits, estan operatius des d'aquest mateix dimarts. D'una banda, cobreixen el corredor València-Castelló de la Plana; d'altra, uneixen la capital amb les comarques de la Safor, la Costera i la Ribera Alta. Hi haurà parades a Vila-real, Gandia, Xàtiva, Carcaixent, Algemesí i Alzira. 

Es tracta d'autobusos llançadora que en la majoria de casos tarden més a arribar a València que el tren, però el que pretén la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat amb les noves línies és evitar que els usuaris i usuàries caiguen en la temptació d'agafar el vehicle privat i oferir una alternativa "sostenible" de transport. La demanda en el primer dia operatiu dels serveis ha sigut escassa, però des del departament dirigit pel socialista Arcadi Espanya confien que amb promoció i temps es convertiran en l'alternativa als trens de rodalia per a traslladar-se a la capital del Túria sense contratemps.

Durada dels nous trajectes en les quatre línies d'autobús llançadora que han començat a funcionar aquest dimarts
Durada dels nous trajectes en les quatre línies d'autobús llançadora que han començat a funcionar aquest dimarts / À Punt NTC

La directora general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, Roser Obrer, ha presentat junt amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, el nou servei de llançadora que unirà la capital de la Costera amb València. Aquest servei de transport públic tindrà nou trajectes diaris amb una durada de 70 minuts. La parada a Xàtiva se situarà a l'estació d'autobusos, mentre que a València l'autocar podrà agafar-se a l'avinguda d'Ausiàs March, a la Gran Via de Ramón y Cajal i a l'estació d'autobusos.

La connexió València-Gandia es reforça amb un nou servei d'autobús interurbà entre les dues ciutats que realitzarà diàriament deu trajectes en direcció Gandia-València i dotze a la inversa, amb una duració de 70 minuts. Per a aquesta línia hi haurà parades a les estacions d'autobusos de les dues ciutats, i a la capital valenciana se n'afig una més a l'estació de tren Joaquim Sorolla.

Pel que fa al reforç del servei entre Castelló de la Plana i València, la freqüència de pas dels autocars que enllacen els dos punts s'eleva de cinc a huit. El trajecte, que farà parada a Vila-real (Plana Baixa), tindrà una duració d'entre 75 i 90 minuts. S'instal·larà una parada més a la Universitat Politècnica de València per tal d'ampliar les prestacions per als estudiants.

Quant a la comarca de la Ribera, l'administració autonòmica explica que el nou servei d'autobús llançadora reforçarà la connectivitat amb València des de Carcaixent i tindrà parades a Alzira (cinc) i a Algemesí (dues). La duració del trajecte, amb deu expedicions diàries, serà d'aproximadament 105 minuts. A València el servei arribarà a les avingudes d'Ausiàs March, dels Tarongers i de Blasco Ibáñez, a la Gran Via de Ramón y Cajal i a l'estació d'autobusos.

També et pot interessar

stats