Els punts de vacunació massiva reobrin en sis municipis
Sanitat espera així accelerar l'administració de les dosis de reforç, que ja s'han injectat a més de 2,3 milions de persones a la Comunitat Valenciana
Aquest dilluns tornen a obrir els vacunòdroms després d'haver estat tancats durant quatre mesos. La posada en marxa, segons el president de la Generalitat, Ximo Puig, té com a finalitat avançar en l'administració de la dosi de reforç de la vacuna contra la covid, una decisió que es va prendre juntament amb la Conselleria de Sanitat.
D'aquesta manera, els centres que tornaran a obrir les portes per a la vacunació massiva són el Museu Príncep Felip, a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, l'hospital de campanya situat al costat de l'Hospital General a Alacant, el poliesportiu El Toscar d'Elx, l'Hospital General de Castelló, el centre esportiu Roís de Corella de Gandia i l'auditori de Paterna.
No obstant això, dilluns passat ja va reobrir el pavelló El Quint de Mislata per a atendre totes aquelles persones que tenen pendents la tercera dosi o completar la pauta, procedents tant d'aquest municipi com de Vara de Quart.
Per al president, amb aquesta mesura s'afronta una "nova etapa d'acceleració de la vacunació" després d'haver-se pres la decisió d'administrar terceres dosis de la vacuna a partir dels 18 anys. Segons Puig, així es dona més facilitat a la ciutadania perquè puga rebre la dosi de manera "ràpida i eficient" i al mateix temps es descongestionen els centres de salut perquè puguen continuar oferint una normal atenció assistencial.
Més de 2,3 milions de persones ja tenen dosis de reforç contra la covid
Un total de 2.306.041 persones ja han rebut una dosi de record de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana, més del 45% de la població, segons l'últim balanç publicat pel Ministeri de Sanitat aquest divendres.
Les vacunes s'estan administrant principalment a la franja d'edat que comprén dels 40 als 49 anys, però quasi una desena de departaments de salut, sobretot zones amb baixa densitat demogràfica o escassa població jove, ja han iniciat la vacunació de persones d'entre 30 i 39 anys. La vacunació a aquest grup d'edat s'anirà estenent a tots els departaments en els pròxims dies.
Més llegit
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Ruixats dominicals
-
La participació en les eleccions extremenyes passades les 11:00 h es queda per davall del 9%
-
Localitzen el conductor que es va fugar després d'atropellar mortalment un operari a l'A-7 a Alginet
-
Més d'un miler de persones es manifesten a València per a reclamar el dret a l'habitatge
-
Superdiumenge de pilota en À Punt