Puente explica que un empleat d'Adif va fer descarrilar el tren “per a evitar danys majors” al túnel de Chamartín

El tren s'havia soltat del comboi principal, per causes que encara es desconeixen, i circulava costa avall sense control

Óscar Puente (PSOE), durant la seua intervenció en la sessió d'investidura
Óscar Puente (PSOE), durant una intervenció al Congrés / Kiko Huesca (PSOE)

Un empleat d'Adif va ser qui va prendre la decisió de fer descarrilar el tren que va bolcar este cap de setmana al túnel de Chamartín-Atocha “per a evitar així danys majors”, ja que s'havia soltat del comboi principal i circulava costa avall sense control. Així ho ha explicat este dimarts el ministre de Transports, Óscar Puente, qui en declaracions a la premsa ha demanat que es respecte la investigació en marxa per a determinar quines van ser les causes del succés, que va desencadenar un caos ferroviari, especialment diumenge.

Segons el seu relat, el passat cap de setmana un comboi remolcava un tren que es dirigia a tallers. "En un moment determinat, per raons que jo no puc exposar i que s'aclariran en l'informe", ha dit Puente, este es va soltar i va iniciar un recorregut “en una espècie de caiguda lliure” pel túnel de l'estació madrilenya de Chamartín. A continuació, i sempre segons ha relatat el ministre, un treballador del centre de control d'Adif va prendre "la decisió de desviar-lo a una de les vies per a provocar el descarrilament i evitar que acabara eixint a les vies que entren a Atocha i podent eventualment xocar amb algun tren que s’aproximara".

No obstant això, el titular del Ministeri de Transports ha assegurat que “desconeix” que hi haguera cap tren en eixe moment amb el qual poguera haver xocat, encara que en la seua opinió és “evident” que si el comboi haguera continuat en la seua trajectòria podria haver-ho fet. Esta incidència, que va tindre un impacte directe en les connexions a la Comunitat Valenciana, va afectar uns 16.900 viatgers, que havien de viatjar en vora cinquanta trens.

Adif i Renfe també es remeten a la investigació

Des del gestor de la infraestructura ferroviària (Adif) i des de Renfe també s'han remés a la investigació oberta i no han volgut pronunciar-se sobre els àudios de WhatsApp difosos per Vozpopuli, entre altres mitjans. En ells, suposadament un treballador del centre de control d'Adif a Madrid va donar compte de la gravetat que podria haver comportat el citat descarrilament, en línia amb el que ha relatat Puente.

A eixe descarrilament es va sumar un altre incident dissabte a l'estació d'Atocha per la presència d'una persona en una zona no autoritzada, que va paralitzar el trànsit ferroviari dos hores en activar-se el protocol d'emergència i el tall total de la tensió a l'estació, la qual cosa va agreujar encara més els problemes.

També et pot interessar

stats